صادرات فرش ایران به ۵۱ کشور جهان

مجتبی فیض اللهی روز دوشنبه در حاشیه سمینار فرش ایران در آفریقای جنوبی به خبرنگار ایرنا گفت: میزان صادرات فرش ایران به ۲۵ کشور رقم قابل ملاحظه ای را تشکیل می دهند.

معاون شرکت ملی فرش ایران افزود: در سه ماه نخست امسال بیشترین میزان صادرات فرش به قطر ، آلمان ، ایتالیا و ژاپن بوده است.

معاون امور بازاریابی شرکت ملی فرش ایران میزان صادرات فرش دستبافت ایران به خارج از کشور در سه ماه نخست امسال را ۱۱۶ میلیون دلار ذکر کرد.

فیض اللهی اضافه کرد: در سال گذشته نیز بیشترین رقم صادرات فرش ایران به امارات ، آلمان ، ایتالیا و ژاپن بود.

معاون شرکت ملی فرش ایران؛ رقم صادرات فرش دستبافت ایران در سال گذشته نیز ۵۶۰ میلیون دلار عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه شرکت ملی فرش ایران برای افزایش سطح صادرات فرش دستبافت گفت: از جمله این برنامه ها ورود به بازارهای جدید در کنار حفظ تقویت بازارهای صادراتی موجود است.

فیض اللهی اضافه کرد: براساس این برنامه ، ورود به بازارهای جدید از جمله برزیل ، آفریقای جنوبی و چین در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره آفریقای جنوبی گفت: این کشور به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی قاره آفریقا دارای ظرفیت های مناسبی درخصوص بازار فرش است.

معاون شرکت ملی فرش ایران افزود: در راستای همین امر ، برگزاری نمایشگاه در آفریقای جنوبی در کنار اعزام هیاتهای تجاری و انجام تبلیغات گسترده در این کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزار سمینار فرش ایران در ژوهانسبورگ گفت: برگزاری این سمینار با حضورتجار و دست اندرکاران فرش ایران و تجار فرش در آفریقای جنوبی در راستای همین هدف صورت گرفته است.

فیض اللهی افزود: هیات ایرانی که ۲۱ تن از فعالان فرش دستباف ازچند استان در آن حضور دارند به منظور شناسایی بازار فرش در آفریقای جنوبی قرار است در جریان سفرشان به این کشور علاوه بر پرتوریا از مراکز فروش فرش دستبافت در کیپ تاون و ژوهانسبورگ دیداری داشته باشند.

وی با اشاره به صادرات بیش از یک میلیون دلاری فرش ایران به آفریقای جنوبی در سال گذشته گفت: انتظار می رود که با برنامه ریزی های صورت گرفته این میزان افزایش قابل ملاحظه ای یابد.

خاورم .۱۵۵۲/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۴۵۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.