صادرات گندم پاکستان به ایران در هاله ابهام

۲۳ آبان ،

چکیده: یک مقام آگاه پاکستانی از عدم قطعیت صادرات گندم این کشور به ایران در جهتی مبادلات پایاپای میان ۲ کشور خبر داد.

به نقل از بیزینس ریکوردر، پاکستان هنوز منتظر پاسخ مقامات ایران پس از جمع‌آوری نمونه‌های آزمایشی گندم پاکستان است.

بر اساس این گزارش تفسیری، ایران ۲ هفته پیش نمونه‌هایی برای کنترل کیفیت گندم پاکستان به ایران آورده بود. این نمونه‌ها مشخص می‌کند آیا ایران یک میلیون تن گندم به عنوان بخشی از تجارت پایاپای میان ۲ کشور از پاکستان وارد خواهد کرد یا نه.

یک مقام آگاه در وزارت امنیت و تحقیقات ملی غذا گفت: محققان ایرانی در هفته اول ماه جاری نمونه‌هایی از گندم پاکستان برای کنترل بیماری قارچی گندم به ایران بردند و هنوز نتیجه آزمایشهای خود را اعلام نکرده‌اند.

این مقام آگاه افزود: در نشست میان کارشناسان کشاورزی پاکستان و ایران تصمیم گرفته شد تا پس از آزمایش‌ها، پاکستان صادرات گندم به ایران را آغاز کند. در ماه جولای، پاکستان با صادرات این ماده غذایی به قیمت ۳۰۰ دلار به ازای هر تن، قیمت آن زمان گندم موافقت کرد.

پاکستان با مازاد ذخیره گندم به میزان ۱٫۵ میلیون تن روبرو است و حتی پس از صادرات یک میلیون تن به ایران ۵۰۰ هزار تن گندم در انبارهای این کشور باقی خواهد ماند. ایران در مورد کیفیت این گندم ابراز نگرانی کرده است.

این مقام پاکستانی تصریح کرد: طی نشست کارشناسان ۲ کشور، مقامات پاکستان اصرار داشتند که ۰٫۳ درصد از این میزان بیماری قارچی برای سلامت انسان مضر نیست.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.