صادرات ۲٫۸ میلیارد دلارمحصولات پتروشیمی در طی ۷ ماهه نخست امسال

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

شرکت بازرگانی پتروشیمی از ابتدای فروردین تا پایان مهر امسال ۳ میلیون و ۶۵ هزار تن محصولات پتروشیمی به ارزش ۲ میلیارد ۷۸۱ میلیون دلار به کشورهای مختلف جهان صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جمشید محمدی با بیان این مطلب گفت:  شرکت بازرگانی پتروشیمی از ابتدای فروردین تا پایان مهر امسال ۳ میلیون ۶۵ هزار تن محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف جهان صادر کرده است.

وی تصریح کرد: ارزش کل صادرات شرکت بازرگانی پتروشیمی در این مدت ۲ میلیارد و ۷۸۱ میلیون دلار و بیشترین محصول صادر شده در این مدت، گاز مایع (پروپان و بوتان) با حجم ۱٫۲۵۷ میلیون تن بوده است و طبق برنامه ریزی ها، ارزش صادرات پتروشیمی تا پایان امسال به بیش از ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

محدی اظهار داشت: بیشتر محصولات پتروشیمی عرضه شده در کشور در قالب هلدینگ خلیج فارس و از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی عرضه می شود، همچنین محصولات پتروشیمی های دیگر مانند امیرکبیر، بیستون و تبریز، بازرگانی پتروشیمی در بورس کالا عرضه می شود.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۸۰ درصد از فروش داخلی محصولات پتروشیمی از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی و عرضه های منظم محصولات پلیمری روزهای سه شنبه و محصولات شیمیایی چهارشنبه هر هفته انجام می شود.

مدیر بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی پتروشیمی آمار تولید و فروش از ابتدای امسال تاکنون را مطلوب خواند و افزود: فروش شرکت بازرگانی پتروشیمی نسبت به سال گذشته افزایش مطلوبی را نشان می دهد./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.