صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری محصولات چرمی در سال قبل

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سال قبل در حدود ۲۰۰ میلیون دلار مجموع صادرات چرم را داشته ایم که حدود ۱۸۵ میلیون دلار آن به صادرات سالامبور و وت بلو و ۱۵ میلیون دلار آن به کراست و چرم اختصاص داشته است.

لاهوتی نائب رئیس تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایرن و نائب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت:سال قبل در حدود ۲۰۰ میلیون دلار مجموع صادرات چرم را داشته ایم که ۱۸۵ میلیون دلار آن به صادرات سالامبور و وت بلو و  ۱۵ میلیون دلار آن به کراس و چرم اختصاص داشته است.این میزان صادرات در شرایطی بوده است که نرخ ارز برای صادرکنندگان نرخی مطلوب و امکان صادرات بیش از این میزان نیز وجود داشت.

وی در ادامه به مشکلات حمل و نقل و تاثیر آن بر روی صادرات اشاره کرد و گفت:

از ابتدای امسال براساس آمار سه ماهه گمرک ایران ، صادرات وت بلو حدود ۵۰ درصد کاهش داشته ولی صادرات سالامبور حدودا ۳ برابر افزایش داشته است که در مجموع تغییری در میزان صادرات در سه ماه امسال به وجود نیامده است.

نائب رئیس تولید کنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایران در پایان خاطر نشان کرد:

با توجه به این که صادرات وت بلو ارزش افزوده بیشتری را ایجاد می کند ، صادرات آن برای تولید کنندگان مطلوب تر است که شاهد کاهش صادرات ۵۰ درصدی آن بوده ایم که می بایست مورد توجه و بررسی دلایل کاهش آن باشیم که از دلایل آن میتواند به مشکل حمل و نقل اشاره کرد .

شایان ذکر است اگر بحث حمل و نقل را جدی نگیریم کل صادرات تا ۵ الی ۶ ماه آینده با مشکل جدی روبه رو خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.