صادرات ۳۵۴ میلیون دلاری کشمش در سال قبل

۲۵اردیبهشت،

28115.jpg

مدیرکل توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت با اشاره به صادرات ۳۵۴ میلیون دلاری کشمش در سال گفت: هم‌اکنون در زمینه فناوری‌های برداشت و کشت انگور و همچنین بسته‌بندی کشمش دچار مشکل هستیم.

محمود بازاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برپایی میز کشمش در استان آذربایجان شرقی توضیح داد: در سال قبل صادر‌کنندگان کشمش برای بازگشت ارز صادراتی خود با مشکلاتی مواجه بودند و در شرایطی که مواد اولیه خود را با نرخ ارز آزاد تامین کرده بودند، مجبور شدند که ارز صادراتی را با نرخ مبادله‌ای برگردانند.

او با تاکید بر ضرورت ایجاد شرکت‌های صادراتی در حوزه کشمش گفت: بعضا شاهد قیمت‌شکنی و رقابت منفی بین صادر‌کنندگان کشمش در بازار‌های صادراتی هستیم. همچنین هم‌اکنون تکنولوژی تبدیل انگور به کشمش در کشور قدیمی بوده و نیازمند نوسازی آن هستیم.

بازاری با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز در سال قبل به نفع صادر‌کنندگان کشمش شد، گفت: هم‌اکنون در بسیاری از استان‌های کشور انگور تولید می‌شود که بخش قابل توجهی از آن نیز به کشمش تبدیل می‌شود.

مدیر کل توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت از ایجاد انجمن ملی کشمش با حضور همه فعالان این صنعت در زیرمجموعه اتاق بازرگانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از تولید‌کنندگان کشمش وجود ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.