صادرکنندگان برای ارائه ارزشان در مرکز مبالات توافق نمودند

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

چکیده: سلسله جلسات بین صادر‌کنندگان و دولت به منظور بررسی نحوه اختصاص ارز حاصل از صادر‌ات به وارد‌ات که از روز چهارشنبه پیش آغاز شده بود عصر روز یکشنبه به پایان رسید و توافقاتی نیز حاصل شد.

محمد لاهوتی نایب رییس کنفدراسیون صادرات  درباره جزئیات این جلسه و توافق حاصل شده اظهار نمود: در جلسه دیروز توافق‌هایی بین صادرکننگان و دولت حاصل شد که بر اساس آن قرار شد ارز صادراتی در بعضی از اولویت‌های کالایی مورد استفاده قرار بگیرد.

لاهوتی با بیان این‌که البته هنوز مکانیزم‌های اجرایی اختصاص ارز به واردات به طور دقیق مشخص نشده است، خاطرنشان نمود: اختصاص ارز صادراتی به بعضی از اولویت‌ها اجباری و در مابقی آن‌ها به صورت اختیاری است.

نایب رییس کنفدراسیون صادرات گفت: در حال حاضر باید مصوبه‌ این طرح در شورای عالی صادرات تهیه و ابلاغ شود.

 این جلسات از روز چهارشنبه سوم آبان ماه بین صادرکنندگان و معاون اول رییس جمهوری در جهتی اختصاص ارز صادراتی به واردات برگزار شد.

از زمان تاسیس مرکز مبادلات ارزی از سوی بانک مرکزی قرار بود که بخشی از منابع ارزی ارئه شده در این مرکز از سوی صادرکنندگان بخش خصوصی تامین شود که آنها به سبب تفاوت قیمتی که نرخ ارز در مرکز با بازار آزاد داشت حاضر به همکاری نبودند که ظاهرا پس از برگزاری چند جلسه صادرکنندگان به توافق‌هایی رسیده‌اند.

به گفته میری، رییس کنفدراسیون صادرات، صادرکنندگان مخالف دادن ارز خود برای واردات کالاهای اساسی نمی باشند اما باید سازوکار اختصاص ارز صادراتی به واردات به طور دقیق مشخص شود تا هم صادرکنندگان و هم واردکنندگان درگیر دیوان سالاری پیچیده نشوند زیرا در تجارت وقت بسیار مهم است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.