صادرکنندگان کالاها از مالیات معاف می شوند

۲۷ آبان ،

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: صادرکنندگانی که ارز خود را از مرکز مبادلاتی تامین کنند از مشوق های صادراتی و معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، صمد کریمی در خصوص مرکز مبادلات ارزی گفت: مرکز مبادلات ارزی به نوعی نوپا بوده و به هر حال توانسته به تعادل بازار ارز کمک کند.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست های ارزی در نیمه دوم سال ۹۱ بانک مرکزی با یک طرح مشخص وارد بازار ارز شد و مرکز مبادلات ارزی را راه اندازی کرد و در واقع با راه اندازی این مرکز از دوره تثبیت عبور کردیم و توانستیم نوسانات نرخ ارز را در بازار و بانک مدیریت کنیم.

کریمی از اجرای فاز جدید در مرکز مبادلات ارزی خبر داد و گفت: موضوع اصلی یکسان سازی نرخ ارز است به طوری که وقتی در یک اقتصاد همه نرخ های چندگانه در بازار همگرا می شوند که با یک نرخ مشخص و تعادلی در مرکز مبادلات کشور تعیین و براساس آن قیمت گذاری در بازار پول و سرمایه، کالا و خدمات محاسبه می شود.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: قیمت گذاری ها اگر براساس سیاست گذاری پولی و ارزی باشد می تواند به تراز پرداخت ها و رشد اقتصادی و حفظ ارزش پول و اشتغال کمک کند.

وی اظهار داشت: اگر صادرکنندگان ارز خود را از مرکز مبادلاتی تامین کنند قدرت رقابت محصولات داخلی و صادراتی را نسبت به کشورهای دیگر افزایش می دهد و براساس آن قیمت نسبی هزینه نیز کاهش می یابد و نرخ تعادلی انگیزه لازم را به صادرکنندگان می دهد تا به سمت تولید با محوریت صادرات حرکت کنند.

کریمی ادامه داد: بانک مرکزی بخشنامه های لازم ارزی را ابلاغ کرده تا با نرخ مبادله بفروشند یا سپرده ارزی کنند و بانک مرکزی با همکاری سایر وزارتخانه ها برنامه ریزی کرده که صادرکنندگان پرداخت بدهی ارزی خود را از محل صادرات انجام دهند.

وی تاکید کرد: صادرکننده یک بازی برد برد با اقتصاد ملی در تقویت جانب ارزی در اقتصاد کشور را انجام داده و از مزایای معافیت مالیاتی و مشوق های صادراتی برخوردار خواهند شد.

کریمی خاطرنشان کرد: از ابتدای راه اندازی مرکز مبادلات ارزی شفاف سازی خاصی در بازار به وجود آمد که پیش بینی می شود اشخاص بیشتری از این مرکز برای تامین ارز خود مراجعه کنند و در آینده با تقویت جانب ارزی شاهد ثبات بیشتر در بازار باشیم./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.