صالحی: ایران هیچ‌گاه نگاه صرف سودجویانه و منفعت طلبانه به کشورهای دیگر ندارد

خبرگزاری آریا – ویمال ویراوانسا، وزیر مسکن، ساختمان و خدمات مهندسی سریلانکا صبح سه‌شنبه در تهران با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی‌اکبر صالحی در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و تجاری، ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن توافق‌نامه‌های بین دو کشور شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط بین تهران و کلمبو باشیم.
او تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول و مبانی انسانی و اسلامی هیچ‌گاه نگاه صرف سودجویانه و منفعت طلبانه در روابط خود با دیگر کشورها را دنبال نمی‌کند و معتقد است این روابط باید در راستای مصالح و منافع کشورهای مستقل باشد.
صالحی با اشاره به اعمال فشارهای همه‌جانبه قدرت‌های استکباری برای تحمیل اراده خود بر ملت‌های مستقلی مثل ایران خاطرنشان کرد: با وجود همه این فشارها دولت و ملت ایران مسیر پیشرفت و استقلال خود را با سربلندی ادامه می‌دهند.
وزیر امور خارجه با تشریح پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در عرصه‌های مختلف از جمله اجرای طرح‌های گسترده مسکن و شهرسازی در ایران و پیشرفت‌های فنی و مهندسی مهندسان جوان کشورمان در این بخش، آمادگی کشورمان را برای ارائه این تجربیات و مشارکت در طرح‌های بخش مسکن و شهرسازی سریلانکا اعلام کرد.
ویمال ویراوانسا، وزیر مسکن، ساختمان و خدمات مهندسی سریلانکا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و ابراز رضایت از مذاکرات و توافقات خوب صورت گرفته با همتای ایرانی خود، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به خصوص در عرصه بین المللی تشکر کرد.
او هم‌چنین با تمجید از دستاوردها و توانمندی‌های ایران در عرصه‌های مختلف، بر حمایت دولت سریلانکا از مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی ایران در اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی به‌ویژه در بخش مسکن و شهرسازی این کشور تاکید کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.