صالحی نیا اعلام کرد: نرخ ارز تأثیری بر قیمت خودرو ندارد

فروردین ۱۴۰۳

صالحی نیا اعلام کرد: نرخ ارز تأثیری بر قیمت خودرو ندارد

صالحی نیا اعلام کرد:
نرخ ارز تأثیری بر قیمت خودرو ندارد

ممتازنیوز: معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کاهش یا افزایش قیمت ارز بر تعیین قیمت خودرو تأثیر ندارد.

صالحی نیا در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش روز صنعت، معدن و تجارت افزود: قیمت خودرو براساس قیمت تمام شده و رقابت در بازار تعیین می گردد و خودرو از جمله کالاهایی است که تعیین قیمت آن برعهده شورای رقابت گذاشته شده است.
وی گفت: شورای رقابت دستورالعمل تعیین قیمت را برای همه خودروها به خودروسازان اعلام کرده است و وقتی قانون می گوید شورای رقابت تعیین کننده فرمول تعیین قیمت خودرو است ما از آن پیروی می کنیم و خودروسازان نیز باید مانند دیگر بخش ها از قانون پیروی کنند.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ۷۵ تا ۸۰ درصد نهاده های مورد نیاز صنعت خودرو تولید داخل است.
صالحی نیا همچنین از احتمال اختصاص تسهیلات به خودروسازان در چارچوب کارگروه حمایت از تولید خبر داد و گفت: این موضوع به بانک ها اعلام شده است و تأمین ارز، مواد اولیه و قطعات از جمله این تسهیلات است.
وی افزود: با توجه به محدودیت های ارزی ناشی از تحریم ها، خودروسازان اقدام های خوبی انجام داده اند که می تواند در ماه های آینده ادامه پیدا کند.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از ادامه روند واردات خودرو همچون قبل خبرداد و گفت: واردات خودرو به کشور روند ثابتی دارد که به خاطر نوسان نرخ ارز تغییر نمی کند و واردکنندگان می توانند براساس آن خودرو وارد کنند.
همایش روز صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در این همایش از پیشکسوتان صنعت و معدن و فعالان برتر این حوزه از جمله مراکز تحقیق و توسعه صنعتی و معدنی، واحد های فنی مهندسی و صنایع معدنی برتر و نیز مکتشفان نمونه تجلیل شد.
۱۰ تیر روز صنعت، معدن و تجارت نام گذاری شده است.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.