صباح زنگنه: حضور پررنگ مردم در انتخابات، سیاست‌های جهانی ر ا تغییر خواهد داد

۲۲خردادماه،

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری بر سیاست‌های جوامع بین‌المللی تاثیرگذار است.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در موارد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو و تاثیر آن در عرصه‌ بین‌المللی عنوان کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شاید جدا از موقعیت ژئوپلیتکی که دارد انتخاباتی باشد مانند انتخاباتی که در دهها کشور دیگر برگزار می‌شود و اهمیت چندانی برای جوامع بین‌المللی ندارد ولی موقعیت و جایگاه ایران در منطقه این امر را پر اهمیت ساخته است.

وی افزود: نقشی که ایران می‌تواند در مسائل مختلف منطقه‌ای ایفا کند توجه جهانیان را به انتخابات ریاست جمهوری ما معطوف کرده و طبیعتا با پیروزی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری تا حدودی رویه اعمال سیاست خارجی آنها می‌تواند متفاوت باشد. اصولی بین آنها مشترک خواهد بود ولی در نحوه‌ی برخورد آنها شاهد تغییراتی خواهیم بود.

زنگنه با بیان اینکه در اغلب کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران می باشند گفت: اگر به سمت همکاری با حفظ اصول حرکت کنیم برخورد سایر کشورها هم متفاوت خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تاثیر حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری د عرصه‌ بین‌المللی گفت: قطعا هر قدر مردم حضور پررنگ‌تری در انتخابات داشته باشند به همان اندازه هم بر روی سیاست‌ها و محاسبات بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: به هر اندازه که حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر باشد جوامع بین‌المللی هم بر روی نقش ایران در عرصه‌ی جهانی محاسبات دیگری انجام داده و حساب دیگری باز می‌کنند ولی اگر کشورهای منطقه و فرا منطقه ببیند مردم با بی میلی و بی‌توجهی با انتخابات برخورد می‌کنند رویه سایر کشورها هم در قبال ایران مخرب خواهد بود چرا که حکایت از ضعف پشتوانه مردمی دولت مردان دارد. بنابراین حضور پررنگ مردم در انتخابات ریاست جمهوری بر سیاست سایر کشورها نسبت به ایران کاملا تاثیر گذار است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.