صحبت در مورد خانه سینما مربوط به معاونت سینمایی است

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

واعظی در غرفه سینماپرس:

سینماپرس- گروه سینما/ منصور واعظی گفت: خانه سینما مربوط به معاونت سینمایی وزارت ارشاد است و در مورد آن باید با جواد شمقدری صحبت نمایید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با حضور در غرفه سینماپرس در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد آخرین تصمیم این شورا درباره خانه سینما حاضر به صحبت در این باره نشد.

این در حالی است که دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به لازم الاجرا بودن احکام شورای فرهنگ عمومی در خرداد ماه ۹۱ و پس از عودت داده شدن حکم انحلال خانه سینما به وزارت ارشاد گفته بود: انحلال خانه سینما قطعی و لازم الاجرا است، متاسفانه در مدیریت‌های خانه سینما به مصوبه شورای فرهنگ عمومی کم توجهی نمودند.

وی درباره حکم صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری برای خانه سینما و وضعیت فعلی خانه سینما خاطرنشان نموده بود: مصوبه انحلال شورای فرهنگ عمومی مربوط به دی ماه ۹۰ است. اساسنامه خانه سینما در سال‌های حدود ۷۲ یا ۷۳ به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده است در همان اساسنامه مصوب شده در شورا، بندی لحاظ شده است که هر نوع تغییری در اساسنامه باید به تصویب شورای فرهنگ عمومی برسد. درچند نوبت هیئت مدیره خانه سینما اقدام به تغییراتی در مواد این اساسنامه نمودند اما پیشنهادات خودشان را برای تصویب شورای فرهنگ عمومی ارایه ندادند. حدود یک سال پیش به خانه سینما اعلام نمودم اگر این پیشنهادات و تغییرات را ارایه ندهند و به تصویب شورا نرسد خانه سینما از حیز انتفاع ساقط و منحل خواهد شد اما متاسفانه اقدامی نشد خصوصا در آخرین تغییری که در متن اساسنامه مصوب شده در شورای فرهنگ عمومی از سوی خانه سینما داده شد؛ ماده‌ای بود با این مضمون بود که هر نوع تغییری در اساسنامه باید به تصویب شورای فرهنگ عمومی برسد، که هیئت مدیره خانه سینما این ماده رااز متن اساسنامه حذف نمود به همین خاطر این مسئله در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت و شورا فرهنگ عمومی خانه سینما را منحل اعلام نمود.

واعظی همچنین گفته بود: تصمیمی که از سوی شورای فرهنگ عمومی درباره انحلال خانه سینما اتخاذ نمود، شاید نیاز به ورود وزارت ارشاد برای انحلال این خانه نبود، زیرا احکامی که شورای فرهنگ عمومی صادر می‌کند تنها شورای‌عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند نقض کند و دستگاه دیگری برای نقض مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور پیش‌بینی نشده است. این احکام، احکام قطعی است و باید اجرا شود.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۲۲۸


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.