صدور کارت هوشمند ملی در قم آغاز شد

این خبر امروز ۴شنبه ۱۰م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند ملی از آغاز عملیات صدور این کارت در استان قم خبر داد و گفت: پس از اتمام صدور کارت هوشمند ملی در استان قم از سال آینده عملیات صدور کارت برای ۶۲ میلیون ایرانی در سراسر کشور iبه مرور آغاز می گردد.
به گزارش تفسیری خبرنگار مهر، محمد ابراهیم طریقت در نشست خبری روز سه شنبه افزود: کارت هوشمند ملی فردا در نهاد ریاست جمهوری با حضور رئیس جمهور، وزرا و مدیران سازمان ثبت احوال رونمایی می گردد و پس از آن در استان قم iبه صورت نمونه برای یک سال کارت هوشمند ملی صادر می گردد.
وی تاکید نمود: طی این مدت همهی افراد واجد شرایط در استان قم از کارت هوشمند ملی iبهره مند خواهند شد که در ابتدا سه ماه iبه صورت آزمایشی و پس از آن فراخوان عمومی داده می گردد .
قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند ملی بر اساس برنامه پنجم توسعه سازمان ثبت احوال طی این برنامه باید برای همهی افراد واجد شرایط و ایرانیان داخل و خارج کشور کارت هوشمند ملی صادر کند که این امر نیز طی ۵ سال محقق خواهد شد.
وی در مورد ویژگیهای این کارت نیز گفت: شناسایی، تصدیق هویت، امضای دیجیتال، کیف پول الکترونیک، اتصال iبه شبکه سلامت و انتخابات از جمله ویژگیهای این کارت محسوب می گردد.
طریقت افزود: استان قم iبه سبب آماده بودن زیرساختهای الکترونیکی برای اجرای نمونه کارت هوشمند ملی انتخاب شده است.
وی با اشاره iبه اینکه با صدور کارت هوشمند ملی سرویس و خدمات سریع، ارزانتر و مطمئن iبه هموطنان ارائه می گردد، گفت: طی ۵ سال آینده iبه سمت دولت الکترونیک پیش خواهیم رفت.
قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند ملی گفت: در حال حاضر این کارت ظرفیت امضای دیجیتال، اثر انگشت و انتخابات الکترونیکی را دارد و مابقی ظرفیت های آن نیز iبه مرور تکمیل و iبه کار اضافه می گردد.
به گفته طریقت، افراد واجد شرایط بالای ۱۵ سال برای دریافت کارت هوشمند ابتدا باید ثبت نام را اینترنتی انجام دهند و سپس برای دریافت عکس و اثر انگشت iبه دفاتر پیشخوان دولت و همچنین مراکز ثبت احوال مراجعه نمایند و iبه طور متوسط طی یک هفته این کارت برای آنها صادر و از طریق پست تحویل داده می گردد.
وی در مورد استفاده از کیف پول الکترونیکی نیز گفت: این ظرفیت در کارت موجود است اما باید با شبکه بانکی هماهنگ شده و iبه مرور بانکهای مختلف برای ارائه خدمات با سازمان هماهنگ شده و iبه این شبکه متصل شوند و البته کیف پول کارت هوشمند برای پرداختهای محدود و جزئی است.
قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند ملی در مورد جایگزین شدن کارت هوشمند با شناسنامه گفت: برچیده شدن شناسنامه های کاغذی فعلا در دستور کار قرار ندارد اما در صورت تصمیم گیری در سطوح بالاتر و همچنین سازمان ثبت احوال چنانچه خدمات کارت افزایش پیدا کند این کارت iبه مرور می تواند جایگزین شناسنامه شود.
طریقت با اشاره iبه اینکه از اوایل سال آینده iبه تدریج در کشور عملیات صدور کارت هوشمند آغاز می گردد، گفت: در ابتدا برای افراد ۱۵ سال و بالاتر که حدود ۶۲ میلیون نفر می شوند طی ۵ سال کارت هوشمند ملی صادر خواهد شد و همهی ایرانیان داخل و خارج تحت پوشش این کارت قرار می گیرند و فعلا برای غیر ایرانیان مقیم داخل برنامه ای نداریم.
وی با اشاره iبه اینکه کارت از خارج از کشور وارد می گردد، گفت: با معاونت فناوری ریاست جمهوری برنامه ریزی شده که کارت در داخل تامین شود و در این صورت با امکانات موجود سریعتر می توانیم برای همهی ایرانیان کارت هوشمند ملی صادر کنیم .
قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند ملی گفت: کارت هوشمند ملی تماسی و غیر تماسی است iبه طوری که با اجازه مالک کارت اطلاعات آن با تماس و همچنین از فاصله چند سانتیمتر رویت می گردد.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.