صرافی‌ها هم ناپدید شدند

۳۰ آبان ،

بینا- آنچه در آخرین به‌روزرسانی پایگاه اینترنتی بانک مرکزی در بخش نظارت بانکی به چشم ‌می‌خورد، حذف نام تمامی مدیران عامل بانک‌ها از مقابل بانک مربوطه و نیز ناپدید شدن فهرست صرافی‌های مجاز و غیر مجاز است.
براساس گزارش فارس، نگاهی به تازه‌ترین تغییر و تحولات پایگاه اینترنتی بانک مرکزی نشان از بازگشت لینک مربوط به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز دارد.
در این لینک فهرست بانک‌های تجاری دولتی، تخصصی دولتی، غیر دولتی، قرض‌الحسنه، مؤسسات اعتباری غیر بانکی، بانک‌های مشترک ایرانی خارجی، شعب بانک‌های خارجی در ایران، تعاونی‌های اعتبار و نیز شرکت‌های لیزینگ به چشم می‌خورد.
این گزارش حاکی است: البته در به‌روز رسانی این لینک ظاهراً فهرست صرافی‌ها حذف شده و احتمالاً در دست بررسی است.
نکته جالب در این زمینه، آن است که این‌بار نام تمامی مدیران عامل بانک‌ها از مقابل بانک مربوطه حذف شده و معلوم نیست قرار است چه نامی در مقابل قسمت‌های حذف شده قرار گیرد.
این در حالی است که با مراجعه به وب‌سایت بانک‌ها، نام مدیر عامل هر بانک درج شده و معلوم نیست حذف نام مدیران عامل از پایگاه اینترنتی بانک مرکزی به معنای عدم تأیید آنان است یا داستان، چیز دیگری است.
با توجه به اینکه بانک مرکزی و پایگاه اینترنتی آن، مرجع و منبع اخذ آخرین اطلاعات از ترکیب مدیران و مسئولان بانکی است، حال این سؤال و شبهه ایجاد می‌شود که عدم درج نام مدیران بانکی چه توجیه و منطقی دارد.
حال آیا با این تفاسیر، امضای این مدیران مجاز تلقی می‌شود؟ تکلیف دستورات صادر شده توسط این مدیران بانکی که نام آنها در فهرست بانک مرکزی نیست، چیست؟ آیا این اقدام بانک مرکزی، بار و معنای حقوقی خاص و ویژه‌ای دارد؟
شاید گذشت زمان، پاسخی منطقی و عقلائی به این سؤالات و پرسش‌های دیگر در این خصوص داشته باشد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.