صرافی‌‌های غیرمجاز با مجوز ستاد ساماندهی جمع‌آوری خواهند شد

معاون نظارتی بانک مرکزی خبر داد

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: حدود ۱۰ صرافی غیرمجاز وجود دارد که اتحادیه طلا و جواهر به آنها مجوز داده که با هماهنگی‌های صورت گرفته تعطیل خواهند شد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد: حدود ۱۰ صرافی غیر مجاز که اتحادیه طلا و جواهر به آنها مجوز داده وجود دارد که براساس توافق با اتحادیه و مصوبه ستاد ساماندهی بازار ارز به ریاست معاون اول رئیس جمهور مقرر شد که این صرافی‌ها جمع‌آوری شوند

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: حدود ۱۰ صرافی غیر مجاز وجود دارد که اتحادیه طلا و جواهر به آنها مجوز داده که با هماهنگی‌های صورت گرفته تعطیل خواهند شد.

ابراهیم درویشی درخصوص وجود صرافی‌های غیر مجاز در کشور و برنامه این بانک برای ساماندهی آنها اظهارداشت: حدود ۱۰ صرافی غیر مجاز در حال فعالیت هستند که تنها اتحادیه طلا و جواهر به آنها مجوز داده بود و به همین دلیل به این اتحادیه اعلام کردیم این صرافی‌ها باید تعطیل شوند.

وی ادامه داد: البته اگر دلال‌های کنار خیابان و بازار را حساب کنیم شاید تعداد صرافی‌های غیر مجاز ۱۰ برابر صرافی‌های مجاز باشد اما به طور مشخص ۶۲۰ صرافی مجاز وجود دارد که به سیستم سنا متصل هستند.

معاون نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد: حدود ۱۰ صرافی غیر مجاز که اتحادیه طلا و جواهر به آنها مجوز داده وجود دارد که براساس توافق با اتحادیه و مصوبه ستاد ساماندهی بازار ارز به ریاست معاون اول رئیس جمهور مقرر شد که این صرافی‌ها جمع‌آوری شوند.

درویشی در مورد نرخ‌های متفاوت صرافی‌ها گفت:‌ با توجه به اینکه میزان خرید و فروش در سیستم سنا ثبت می‌شود میزان سود دریافتی صرافان بالاتر از نرخ تعیین شده کانون صرافان نیست و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر کسی که مجوز دارد معاملات خود را در سیستم سنا ثبت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون همه ۶۲۰ صرافی مجاز اطلاعات خود را در سیستم وارد می‌کنند، گفت: تمام خرید و فروش‌ها در حال حاضر در سیستم سنا ثبت می‌شود و قیمت کارمزدی که کانون صرافان تعیین کرده است رعایت می‌شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.