صعود نوشاد عالمیان به رتبه ۵۱ پینگ پنگ جهان و سقوط بانوان

۱۱اردیبهشت،

236-15.jpg

نوشاد عالمیان در رنکینگ تازه فدراسیون جهانی پینگ پنگ، با ۱۰ پله صعود به رتبه ۵۱ جهان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در تازه ترین رنکینگ فدراسیون جهانی پینگ پنگ در ماه می ، نوشاد عالمیان که در مسابقات کاپ آسیا توانسته بود پینگ پنگ بازی با رنکنیگ ۶ دنیا را شکست دهد، از رتبه ۶۳ به ۵۱ جهان صعود کرد. او در ماه های پیش به رنکینگ ۴۵ جهان هم رسیه بود.

همچنین نیما عالمیان که در ماه قبل رتبه ۲۷۳ را در اختیار داشت با سقوط پنج پله ای به رتبه ۲۷۸ جهان رفت. افشین نوروزی هم با دو پله صعود در رتبه ۲۹۵ ایستاد و محمدرضا اخلاق پسند پله هم با ارتقاء سه پله ای به رتبه ۳۰۰ رسید.

در این جدول رده بندی همچنان ورشکاران چینی رنکینگ اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند هر چند این بار “چوچین” که در رتبه دوم بود جای “ما لونگ ” صدرنشین را گرفت تا او به رتبه دوم سقوط کند. وانگ هائو هم که پیش از این در رتبه چهارم جهان قرار داشت جای خود را با جیک ژانگ عوض کرد تا به رده سوم بیاید و این بار ژانگ پله چهارم جهان را تجربه کند.

تنها پینگ پنگ باز غیر چینی که در صدر جدول هیچ تغییری در جایگاهش دیده نمی شود، تیمو بول آلمانی است که همچنان در رده پنجم جهان قرار دارد.

به گزارش ایسنا، اما شرایط رنکینگ در بخش بانوان برخلاف مردان روندی رو به رشد را در این ماه برای ملی پوشان در پی نداشته است به طوری که ندا شهسواری ، پینگ پنگ باز المپیکی ایران که بعد از بازی های لندن در هیچ مسابقه برون مرزی حضور نداشته و تنها رقابت سنگین او مربوط به مسابقات کاپ فجر است، در آخرین رده بندی انجام شده از رده ۴۷۵ جهان با دو پله سقوط به رده ۴۷۷ رسید.

محجوبه عمرانی هم که نزدیک ترین رقیب شهسواری در این جدول به حساب می آید از رتبه ۵۳۷ به رتبه ۵۳۸ تنزل داشت. پریسا صمدی هم در رده ۶۲۸ قرار دارد ، مریم صامت ۶۵۱ است و مهشید صامت در پله ۷۷۷ قرار دارد.

آخرین وضعیت پینگ پنگ بازان ایران در جدول رده بندی فدراسیون جهانی به ترتیب زیر است : (رتبه ماه قبل ورزشکاران در پرانتز اعلام شده است)

۱- چوچین – چین (۲)

۲- ما لونگ – چین (۱)

۳- وانگ هائو- چین (۴)

۴- جیک ژانگ – چین (۳)

۵- تیمو بول- آلمان (۵)

۵۱ – نوشاد عالمیان (۶۳)

۲۷۸- نیما عالمیان (۲۷۳)

۲۹۵ – افشین نوروزی (۲۹۷)

۳۰۰- محمدرضا اخلاق پسند (۳۰۳)

۳۴۵ – مهران احدی (۳۴۶)

۴۱۸- میدیا لطف اله نسبی (۴۲۷)

۴۳۳- واحد مالمیری (۴۳۹)

۵۰۳- شهرام سربخشیان (۵۰۶)

۵۳۴- عارف احمدی فر(۵۰۶)

۵۶۰- پوریا عمرانی (۵۷۰)

رده بندی فدراسیون جهانی پینگ پنگ در بخش بانوان: (رتبه ماه قبل ورزشکاران در پرانتز اعلام شده است)

۱- نینگ دینگ – چین (۱)

۲- شیون لیون – چین (۲)

۳- ژیئائو ژی آ – چین (۳)

۴۷۵- ندا شهسواری (۴۷۲)

۵۳۸- محجوبه عمرانی (۵۳۷)

۶۲۸- پریسا صمدی (۶۳۶)

۶۴۶- مریم صامت (۶۵۱)

۷۷۳- مهشید صامت (۷۷۷)

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.