صفار هرندی: حضور ۷۷ کشور در نمایشگاه کتاب نشانه شکست تحریم‌ها است

خبرگزاری آریا- مشاور فرهنگی، اجتماعی و راهبردی سپاه پاسداران اسلامی گفت: حضور ۷۷ کشور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشان دهنده این است که تحریم ها در مقابله با کشورمان موفق نبوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدحسین صفار هرندی، مشاور فرهنگی، اجتماعی و راهبردی سپاه پاسداران اسلامی عنوان کرد: درج کلمه جهاد در پیام، ربع قرن جهاد فرهنگی این دوره از نمایشگاه کتاب، بسیار سنجیده صورت گرفته است زیرا اگر بخواهیم به داد فرهنگ کشور به صورت قطعی برسیم جز از راه ورود جهادی امکان پذیر نیست.
وی تصریح کرد: ورود به عرصه جهاد فرهنگی از دو منظر امکان‌پذیر است اول؛ همت مسئولان برگزاری بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور و تبلیغات شایسته که هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بروز پیدامی کند. دوم؛ موضوعی است که مربوط به آحاد جامعه به ویژه اهالی فرهنگ و هنر کشور است که با انتخاب‌های مناسب، مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند.
صفار هرندی همچنین به فروش قابل توجه کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس و دینی اشاره کرد و افزود: مردم کشور طی چند سال اخیر به دلیل تاثیری که انقلاب اسلامی روی کشورهای دیگر گذاشته است، قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیشتر از گذشته می‌دانند.
وی تصریح کرد: حضور ۷۷ کشور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشان دهنده این است که نه تنها تحریم در مقابله با کشورمان موفق نبوده است بلکه کشورهای جهان متقاضی حضور در امور فرهنگی و اجتماعی ایران هستند.
مشاور فرهنگی، اجتماعی و راهبردی سپاه پاسداران اسلامی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه کتاب به دلیل توجه ویژه مسئولان برگزارکننده، به کتاب های دفاع مقدس و دینی شاهد فروش قابل توجه کتاب‌های دینی و موضوعات دفاع مقدس هستیم.
وی در ادامه سخنان خود به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و توضیح داد: رهبر فرزانه انقلاب به عنوان شاخص‌ترین چهره فرهنگی کشور همیشه از نزدیک پیگیر دغدغه‌های ناشران بوده اند، از این رو باید با یک جهاد فرهنگی موانع گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه برطرف ساخت.
صفارهرندی در پایان گفت: هرکس به نوبه خود در این جهاد نقش دارد که اگر بتواند به درستی ایفا کند بسیار مثمرثمر خواهد بود.
سایت نمایشگاه به آدرس www.tibf.ir قابل دسترس است.
همچنین شماره تماس ۹۰-۸۸۴۹۶۲۸۱  جهت ارتباط با ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.