صفحه نمایش Triluminos اکسپریا Z الترا در برابر صفحه نمایش One و اس ۴

ممتازنیوز:

امروزه در بازار تلفن های همراه، تکنولوژی های مختلف صفحه نمایش وجود دارند که هر کدام با ویژگی های منحصربه فرد خود به رقابت با سایرین می پردازند. Triluminos برروی صفحه نمایش فبلت اکسپریا Z الترا، Super LCD3 برروی اسمارت فون HTC One و Super AMOLED برروی اسمارت فون Galaxy S4 از جمله این صفحه نمایش ها هستند. اما در بین این موارد کدامیک بهترین است؟

به نظر می رسد که پاسخ به این سئوال فوق العاده سخت است. هر دو پنل LCD و AMOLED، پنل هایی پیشرفته هستند که نقاط ضعف قبلی خود را پوشانده اند. در ویدئوی زیر نحوه عملکرد این سه صفحه نمایش در مقایسه با یکدیگر نشان داده شده است.

دانلود

در ویدئو هم مشخص است که صفحه نمایش ها تا حدودی با هم متفاوت هستند. صفحه نمایش های IPS مانند Super LCD3 و صفحه نمایش Triluminos هنوز هم دارای زوایای خاصی هستند که وقتی از آن زوایا به صفحه نمایش نگاه می شود، شاهد تخریب کنتراست در آنها هستیم، مثلا وقتی از لبه دستگاه به صفحه نمایش نگاه می کنیم.

صفحه نمایش های AMOLED نیز هنوز روشنایی لازم را ندارند، اگر چه صفحه نمایش موجود برروی گلکسی اس ۴ در زیر نور دارای بازتابش بسیار کمی است و این موضوع باعث خوانایی بیشتر صفحه نمایش در زیر نور می شود. نظر شما در مورد این صفحه نمایش ها و عملکرد آنها چیست؟

gsmarena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.