صندوق یک میلیارد یورویی در راه است

۳۰م دیماه ،

بینا- حجم انتشار یافتن ابزارهای بدهی در بازار سرمایه در مقایسه با چهار سال قبل، ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
به گزارش بینا ، مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه بانک ملت با بیان اینکه با ورود شرکت های تأمین سرمایه در چهار ساله قبل حجم انتشار یافتن ابزارهای بدهی در بازار سرمایه رشد داشته است، گفت: در سال های قبل از ۸۶ نسبت انتشار یافتن ابزارهای بدهی تقریبا یک درصد انتشار یافتن اوراق در بازار سرمایه به ۹۹ درصد در بازار پول بود که امروز این آمار به حدود ۱۰ درصد در بازار سرمایه افزایش پیدا کرده است.
علی قاسمی همچنین با اشاره به برنامه های شرکت تأمین سرمایه بانک ملت دربارهٔ تشکیل صندوق انرژی گفت: یکی از اهداف ما تا پایان سال جاری راه اندازی صندوق انرژی به مبلغ یک میلیارد یورو برای تأمین مالی مجموعه های نفت است.
وی ادامه داد : با توجه به نیازی که صنعت به خصوص انرژی دارد تصمیم داریم با کمک سازمان بورس و کمیته فقهی این سازمان، راه اندازی ابزارهای تازه بدهی و انتشار یافتن آن به ویژه صکوک را در حوزه های نفت و گاز در دستور کار قرار دهیم.
قاسمی در پایان با اشاره به برنامه های این شرکت در دو سال قبل گفت: در دو سال قبل حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی در حوزه بازار سرمایه و بازار پول با محوریت حوزه نفت از طریق این شرکت انتشار یافته است.
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت با اشاره به اینکه امسال اوراق مشارکت شرکت فلات قاره به مبلغ ۷۵۰۰  میلیارد ریال انجام شده است، تصریح کرد: دو صکوک در بازار سرمایه در حوزه های ساختمانی و نفتی طی دو ماه آینده انجام خواهد شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.