صنعتی سازی مانع افزایش قیمت مسکن می شود

۲۱ آبان ،

با کاهش هزینه های همه شده و به کارگیری روش های صنعتی سازی و کنترل و نظارت مستمر می توان افزایش قیمت مسکن را مهار کرد.

فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه سازان استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: افزایش قیمت مسکن در بخش ساخت و ساز بسیار تاثیرگذار است و سبب رکود بازار مسکن شده است.

وی اظهار داشت: با بالا رفتن قیمت ها بازار مسکن به صورت بازار عرضه و تقاضا درآمده و به دلیل اینکه ساخت و ساز مسکن سودآوری چندانی ندارد گرایش به ساخت و ساز کاهش یافته است.

پورحاجت روند افزایش قیمت را امری طبیعی دانست و افزود: با توجه به روند افزایش در مصالح ساختمانی و قیمت های همه شده روند افزایش قیمت طبیعی است و سازندگان هیچگونه دخل و تصرفی در آن ندارند.

دبیر انجمن انبوه سازان استان خوزستان صنعتی سازی را یکی از روش های موثر در کاهش قیمت همه شده دانست و تاکید کرد: صنعتی سازی از جمله روش های مطلوب در کاهش قیمت و افزایش کیفیت است و هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده است چرا که با کاهش هزینه های همه شده ساخت و ساز باکیفیت تری را می توان ایجاد کرد.

وی آموزش را از جمله عوامل ضروری در این امر دانست و افزود: با آموزش و به کارگیری نیروهای آموزش دیده، مجرب و آشنا به مسائل روز در ساخت و ساز می توان کیفیت و استاندارد بیشتر و کاهش قیمت همه شده کمتری را صد در صد پیش بینی کرد.

پورحاجت درباره کیفیت مصالح به کارگرفته شده در بخش مسکن مهر گفت: خوشبختانه کیفیت و استانداردهای لازم در بخش مسکن مهر رعایت شده است و هیچگونه نگرانی بابت کیفیت و استاندارد بودن  مصالح وجود ندارد.

پورحاجت گفت: در ساخت و ساز مسکن بعد مکان و جغرافیایی باید بیشتر مورد توجه سازندگان قرار بگیرد.

وی از احداث و تکمیل پروژه های ۲۰۰ واحدی در استان خبر داد و افزود: متاسفانه چنین پروژه هایی به دلیل اینکه در کلان شهرها واقع شده اند از لحاظ بعد مسافت فاصله بسیاری با شهرها دارند خالی از سکنه می باشند و شیرین شهر ورامین از جمله این شهرها می باشند./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.