صنعت بیمه به کمک زندانیان غیر عمد شتافت

بینا- آزاد سازی تمامی زندانیان مالی نیازمند یک عزم ملی و کار جدی فرادستگاهی است که در صورت موفقیت کامل به بهبود وضعیت مردم وسلامت اجتماعی منتهی خواهد شد.

به گزارش بینا،‌ روز پنجشنبه در مراسم جشن آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان گلستان که با حضور رئیس کل بیمه مرکزی چند تن از نمایندگان مجلس، مدیران عامل شرکت های بیمه، مدیر صندوق تأمین خسارت های بدنی و برخی از مسئولان ارشد استان گلستان حضور داشتند،۶۲ تن از زندانیان دیه با کمک و مساعدت صنعت بیمه از زندان مرکزی استان گلستان آزاد شده و به آغوش خانواده و جامعه برگشتند.

در مراسم مزبورمحمد کریمی، رئیس کل بیمه مرکزی  با اشاره به تأکید صریح مقام معظم رهبری و رییس جمهور بر تسریع روند آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، تأکید کرد: زندان، یک بازدارنده است و برای مجرمان طراحی شده و به همیین خاطر باید برای مرتکبان جرایم غیر عمد شرایط و تسهیلات خاصی در نظرگرفته شود تا به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

کریمی افزود: مساله کرامت انسانی و صیانت از آن یک بحث جدی است و همواره از سوی گردانندگان حکومت اسلامی مورد توجه خاص قرار می گیرد. وی خاطرنشان کرد: پیام روشن زندانیان آزاد شده توصیه بر احتیاط بیشتر است و ما در کنار آزاد سازی این عزیزان بر نهادینه شدن قانون گرایی و توسعه پوشش های بیمه ای تاکید داریم.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تلاش ها و تمهیدات دستگاه ها و نهادهایی نظیر ستاد دیه، سازمان زندان ها، دادگستری و صندوق تأمین خسارت های بدنی را ستودنی دانست و افزود: در کنار فعالیت های جدی حکومت اسلامی، عملکرد خالصانه خیّران هم یک موضوع جدی است که در جمهوری اسلامی ایران نمود عینی آن آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است که خوشبختانه در حال حاضر شاهد بسط و توسعه آن هستیم.

وی پوشش های متنوع بیمه ای را یکی از ابزارهای مهم افزایش ضریب سلامت اجتماعی در جامعه دانست و افزود: بالا رفتن آمار زندان ها درصد آسیب های اجتماعی را به شدت بالا می برد و با زندانی شدن هر فرد، خانواده های بسیاری در معرض آسیب و صدمه قرار می گیرند.

محمد کریمی در پایان به تشریح آخرین دستاوردهای صنعت بیمه در این حوزه پرداخت و از مردم و مسئولان درخواست کرد با شرکت در این پروژه ملی به کاهش زندانیان ناشی از جرایم غیر عمد در کشور کمک کنند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.