صنعت کشاورزی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال سود پیش‌بینی کرد

صنعت کشاورزی بیش از 3000 میلیارد ریال سود پیش‌بینی کرد

بخش کشاورزی در نیمه اول سال جاری برای سهامداران خود در بازار سرمایه بیش از سه‌هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال سود پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، سه صنعت “محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر”، “قند و شکر” و “کشاورزی دامپروری و خدمات وابسته به آن” در بازار سرمایه بخش کشاورزی را شامل می‌شوند که با حضور ۳۶ شرکت در این بازار حضور دارند.

بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی شرکت بورس، این سه صنعت تا پایان شهریورماه سه‌هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال سود پیش‌بینی کرده‌اند که بیشترین سود پیش‌بینی شده متعلق به ۲۲ شرکت حاضر در صنعت محصولات غذایی و آشامیدنی است. این شرکت‌ها برای نیمه اول امسال دوهزار و ۷۸۰ میلیون ریال سود پیش‌بینی کردند که نسبت به مردادماه رشدی ۷۰۳ میلیارد ریالی را تجربه کرده است. به‌نظر می‌رسد این گروه در مدت یادشده سودهای خود را افزایش داده‌اند. بر همین اساس این گروه به‌طور تقریبی به ازای هر سهم ۵۴۰ ریال سود پیش‌بینی کرده‌اند.

همچنین صنعت قند و شکر نیز با حضور ۱۳ کارخانه در بازار سرمایه، در نیمه اول سال ۵۴۴ میلیارد ریال سود پیش‌بینی کردند که نسبت به مردادماه ۱۴ میلیارد ریال کاهش داشته است. این صنعت نیز به ازای هر سهم ۸۴۲ ریال سود پیش‌بینی کرده است.

در آخر نیز باید به صنعت دامپروری کشاورزی و صنایع وابسته اشاره کرد که با حضور تنها یک نماینده در بورس، سود ۴۰ میلیارد ریالی را پیش‌بینی کرده است. سود این شرکت نسبت به ماه قبل تغییری نداشته و به ازای هر سهم یک‌هزار و ۳۴۱ ریال است./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910704-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.