ضدانقلاب یکی پس از دیگری زبان باز می کنند+تصویر

۲۱اردیبهشت،

انتخاب رضا پهلوی با آن سابقه مشعشع به عنوان سخنگوی شورای ملی زمینه ساز اختلاف داخلی اپوزسیون در تاریک ترین روزنه امید آنها یعنی “شورای ملی ایران” می گردد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، انتخاب رضا پهلوی با آن سابقه مشعشع به عنوان سخنگوی شورای ملی زمینه ساز اختلاف داخلی اپوزسیون در تاریک ترین روزنه امید آنها یعنی “شورای ملی ایران” می گردد. در تازه ترین این اختلافات “حسین لاجوردی” زبان به انتقاد گشوده و علی رغم آنکه ادعا می کند: “نمی خواهم تلاش دوستان را از بین ببرم …”  درباره پشت پرده انتخاب رضا پهلوی افشاگری می کند.

 حسین لاجوردی: در چند روز قبل (۷و۸ اردیبهشت – ۲۸ آپریل ۲۰۲۴) اجلاسی با نام “شورای ملی ایرانیان” در پاریس تشکیل شد؛ شورائی که بنا برگفته سخنگوی شورا “شاهزاده رضا پهلوی” تشکیل آن حدود یکسال و نیم زمان برده است و نتیجه تلاش های انجام شده در هیجده ماه قبل اجلاس فوق بوده است.

من اعتقادم بر اینست که به رغم تلاش های گوناگونی که از سوی تمامی مخالفین جمهوری اسلامی خاصه در خارج از کشور انجام شده همچنان اپوزیسیون منسجمی که توان مقابله با حکومت سرکوبگر جمهوری اسلامی را داشته باشد ایجاد نشده است. لذا هر تشکلی که شکل پیدا کند و هدف آن سرنگونی حاکمیت جمهوری اسلامی باشد باید بفال نیک گرفت که توانسته است عده ای را گرد هم آورد .

 متن افشاگری حسین لاجوردی در خصوص انتخاب رضا پهلوی به عنوان سخنگوی شورا …

گفته شده است برای تشکیل “شورای ملی ایرانیان” قبل از شخص رضا پهلوی، همسر و مادر ایشان (فرح پهلوی) از تمامی افکار و عقاید مختلف و متفاوت نیز دعوت بعمل آمد که در این شورا شرکت نموده و بر اساس منشور پیشنهادی شورا برای انتخاب شورایعالی، دفتر سیاسی و سخنگوئی شورا اقدام نمایند. اگر چه بجز شخص رضا پهلوی که چهره ای شناخته شده است تا کنون کمتر در مورد بقیه انتخاب شدگان صحبتی به میان آمده ولی از آنجایی که بطور واقعی تنها کسی که قبل از انتخاب در این مجمع قرار بود بعنوان سخنگو انتخاب شود شخص رضا پهلوی بود بطور طبیعی “شورای ملی ایرانیان” با نام ایشان شکل گرفت و بقیه مسائل موکول به تشکیل جلسات شورایعالی و دفتر سیاسی شده است؛

 اما آنچه که در این بین مشکوک به نظر می رسد این است که بطور معمول اعضای شورایعالی انتخاب می شوند سپس آنها دفتر سیاسی را بر می گزینند و این دو اُرگان به اتفاق سخنگو و یا سخنگویان شورا را انتخاب می نمایند، حال آنکه در این انتخابات و در اولین گام سخنگو و سپس بقیه انتخاب شدند. به هر حال اینگونه که گفته می گردد شخص رضا پهلوی تنها سخنگوی شورا می باشند و مصوبات آن را ارائه می دهند .

من بنا بر باور و اعتقاد خودم و احترام به برگزارکنندگان به نتایج بدست آمده بسیار با احترام می نگرم. ولی از آنجایی که هر آنچه تلاش کردم که با مفهوم واقعی “شورای ملی” که بتواند نمایندگی از سوی تمامی مردم ایران را داشته باشد کمتر اشخاصی را جز با عقاید و دیدگاه های مشروطه خواهی و سلطنت طلبی در آنجا دیدم!!!

 برای شاهد مثال در قسمتی از مراسم جلسه که مستقیم پخش می شد یکی از مسوولین اداره جلسه که مدیریت و نظارت بر انتخابات را بعهده داشت می شنیدم که اعلام می کرد (نقل به مضمون) ” کاندیدا ها باید حضور پیدا کرده و آمادگی خود را اعلام نموده و به اطلاع حاضران برسانند و برای اولین نفر از شاهزاده رضا پهلوی درخواست و خواهش می کنیم که لطف بفرمایند و کمی ما را راهنمائی کنند” و سپس برای معرفی بیشتر ادامه دادند ” که ایشان زمانیکه به انگلستان تشریف آوردند، بجای اینکه در ( کاخ سلطنتی بوکینگهام ) اقامت نمایند به کنار ما آمدند و به بنده هم اجازه فرمودند که در کنار ایشان بنشینم“…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.