ضررهایی که “نوشیدن آب” بسیار به همراه دارد!

فروردین ۱۴۰۳

آب چشمه‌های کوهستان و آبی که هم دمای اتاق شده است بهترین و مناسب‌ترین نوشیدنی است.

سید مهدی غضنفری، متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نوشیدن بسیار آب یک باور غلط است و برای تمامی مزاج‌ها به خصوص کسانی که مزاج سرد و‌ تر دارند مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند. 

وی ادامه داد: امام رضا (ع) در حدیثی می‌فرمایند: بدن انسان مانند زمین است که کم آبی سبب خشک شدن و عدم تولید محصول می‌شود و آب فراوان، زمین را گل و محصول را پوسیده می‌کند و علف‌های هرز رشد می‌کنند در آیه‌ای از قرآن کریم به اصراف نکردن در خوردن و آشامیدن پیشنهاد شده است. 

وی اظهار داشت: براساس تحقیقاتی که دانشمندان علم تازه انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن هشت لیوان آب در روز و پرنوشی فراوان اشتباه است و این یافته‌ها در مقالات معتبر دنیا به چاپ رسیده است. 

می‌رغضنفری گفت: آب خوردن در فصل پاییز و زمستان را بیشتر رعایت کنیم و تا هنگام تشنگی واقعی از خوردن آن پرهیز کنیم. 

وی در ادامه بیان داشت: دو نوع تشنگی حقیقی و کاذب داریم اگر بعد از فعالیت بدنی بسیار، هوای گرم، بعد از صرف غذاهای شور و چرب تشنه شویم، تشنگی حقیقی است و با نوشیدن مقدار مناسبی آب برطرف می‌شود، ولی زمانی که فرد مرتب تشنه می‌شود و به آب خوردن عادت کرده است و حتی با نوشیدن آب دچار حالت تهوع می‌شود، این تشنگی کاذب است. 

وی گفت: خوردن آب فراوان سبب کاهش سرعت و فرآیند مغز، خلط ته حلق، پف‌آلودگی، شل شدن عضلات، افزایش وزن و ضعف گوارش می‌شود در حالت پیشرفته سستی و شلی بافت عضله قلب، تپش قلب را به ارمغان می‌آورد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.