ضرر ۱۰۰ میلیارد تومانی یک خودروساز در ۳ ماهه اخیر

دبیر انجمن خودروسازان ایران از ضرر و زیان حدود صد میلیارد تومانی گروه خودروسازی سایپا از ناحیه فروش ۵۲ هزار دستگاه انواع تیبا و پراید در سه ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد:‌ شرکت‌های خودروساز اخیرا با توجه به پایان یافتن سه ماهه ابتدایی سال، درخواست خود برای افزایش قیمت را به شورای رقابت ارسال کرده‌اند.

وی با بیان این‌که گروه خودروسازی سایپا در نامه خود به شورای رقابت از ضرر و زیان صد میلیارد تومانی خبر داده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده که با توجه به قیمت‌های تعیین شده از سوی شورای رقابت برای محصولات پر تیراژ این شرکت، حدود صد میلیارد تومان خسارت از ناحیه فروش ۵۲ هزار دستگاه تیبا و پراید در سه ماهه اول سال به این شرکت وارد شده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: بنابراین گروه خودروسازی سایپا از شورای رقابت خواسته براساس تبصره دو ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر جبران ضرر و زیان تولیدکنندگانی که قیمت محصولات آن‌ها از سوی دولت پایین‌تر از قیمت واقعی تعیین می‌شود، ضرر و زیان وارد شده به این شرکت جبران شود.

وی افزود: ‌این در حالی است که هنوز ضرر و زیان چهار هزار میلیارد تومانی خودروسازان در سال قبل علیرغم مکاتبات متعدد پرداخت نشده و هم‌اکنون نیز این ضرر و زیان ادامه دارد.

نعمت‌بخش با بیان این‌که امیدواریم هر چه زودتر و در شرایط تحریم گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات این صنعت پیدا شود، تصریح کرد: مسوولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به وجود بحران در صنعت خودرو پی برده و انتقاداتی را به شورای رقابت وارد کرده‌اند بنابراین چرا به جای آن‌که کمکی به این صنعت شود بعضی سازمان‌ها مشکلی به مشکلات آن اضافه می‌کنند.

به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، گروه صنعتی ایران خودرو نیز در نامه مشابهی به شورای رقابت از ضرر و زیان خود در سه ماهه ابتدایی سال خبر داده و خواستار جبران این ضرر و زیان شده است.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : سه شنبه ۲۵ تیرماه
ساعت ارسال : ۱۱:۳۵


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.