ضرورت اصلاحات در قانون انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

افتخاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: اصلاح قانون انتخابات در مجلس مطرح است اما باید منتظر ماند که چه مواردی نهایی خواهد شد.

لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران پیرامون اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: به دلیل اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس قطعی نشده است نمی‌توانم توضیحی در اینباره داشته باشم.

افتخاری با اشاره به اصلاحاتی که در قانون انتخابات مجلس صورت گرفت، افزود: برای انتخابات مجلس اصلاحاتی نظیر سطح تحصیلات، توانمندی‌ها و سطح سنی مطرح شد، لذا باید اصلاحاتی هم برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ صورت گیرد.

وی افزود: اصلاح قانون انتخابات در مجلس مطرح  شده است اما باید منتظر ماند که چه مواردی نهایی خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به اینکه آیا اصلاح قانون انتخابات، به انتخابات سال ۹۲ می‌رسد، گفت: معلوم نیست باید بینیم که مجلس با اصلاحات مطرح شده درباره قانون انتخابات موافقت می‌کند یاخیر.

افتخاری همچنین در رابطه با تفسیر واژه رجل سیاسی در قانون اساسی گفت: رجل به شخصیتی توانمند درعرصه سیاست که قدرت تحلیل حل مسائل را دارد اطلاق می‌شود، بنابراین این واژه صرفا  جمعیت مردان را در بر نمی‌گیرد.
 
عضو حزب موتلفه با اشاره به اینکه زنان نیز در عرصه سیاست فعالیت مثمرثمری دارند، افزود: ممکن است مردی رجل خوانده شود اما در دایره رجال سیاسی به حساب نیاید و تدبیر و آگاهی لازم را برای مسائل سیاسی نداشته باشد، اما یک فعال سیاسی زن جزء شخصیتهای برجسته سیاسی و به عنوان رجل سیاسی قلمداد شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.