ضرورت اعمال اشد مجازات برای جرایم مالی

۰۹ام بهمن ،

کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

یک وکیل دادگستری گفت: جرایم مالی اثرات مخربی بر اقتصاد و معیشت آحاد جامعه دارند و باید برای مجرمانی که مرتکب فساد مالی می‌شوند اشد مجازات یعنی اعدام در نظر گرفته شود.

“فرزاد کریمی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائیممتازنیوز، دربارهٔ “جرایم مالی”اظهار داشت: جرایم مالی علاوه بر آثار سوء بر اقتصاد و معیشت آحاد جامعه، تاثیر روانی و ایجاد نگرانی‌های روحی را هم به دنبال دارند.

این حقوقدان ادامه داد: جرایم مالی ابعاد گسترده‌ای دارند که زورگیری و سرقت‌های مسلحانه نیز شامل چنین تخلفاتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اشد قانون باید مجازات را برای مجرمان مالی در نظر بگیرد، افزود: اعدام به عنوان اشد مجازات در قانون پیش بینی شده و باید در مورد مجرمان مالی آن هم در ملاء عام اعمال شود.

کریمی ادامه داد: جامعه شناسان بر این عقیده‌اند که پیش از سنگین بودن مجازات، قطعی بودن آن اهمیت بسیاری دارد و مجرم باید بداند چنانچه دستگیر و بازداشت شود به سزای عمل خود می‌رسد.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: اعمال مجازات سنگین اعدام در مورد مجرمان مالی راه را بر سوء استفاده کنندگان دیگر می‌بندد، ضمن این که  برای ریشه کن کردن جرایم مالی مثل؛ سرقت، زورگیری و… باید مشکلات اقتصادی نیز مرتفع شود.

گفتنی است؛ دو نفر از متهمان زورگیری اخیر(متهم ردیف اول و دوم پرونده) در ملاءعام اعدام شدند و قوه قضاییه قاطعیت مراجع قضایی را در برخورد با عاملان زورگیری و شرارت به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.