ضرورت بهره مندی افراد از آموزش های کوتاه مدت غیر رسمی

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل گفت: با توجه به نقش مهارت آموزی در ایجاد اشتغال مولد باید بسترهای مناسب به منظور بهره مندی افراد از آموزش های کوتاه مدت مهیا شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، حسینی با تأکید بر آموزش و توسعه نیروی انسانی اظهار داشت: همان طور که در تمام دنیا صاحب نظران، توسعه جوامع را ناگزیر از توسعه نیروهای انسانی می دانند در کشور ما نیز ارتقای نیروهای انسانی، آسیب پذیری آنها را کاهش داده و جایگاه آنها را در فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مشخص می کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل خاطرنشان کرد: در ایران با وجود امکانات کافی و نیروی انسانی جوان آمادگی جهش به سوی توسعه از طریق آموزش های فنی و حرفه ای وجود دارد.
در ادامه حمید حاجی عبدالوهاب مشاور امور اقتصادی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی با بیان اهمیت موضوع اشتغال در کشور گفت: به منظور ایجاد اشغال مولد و پایدار در ابتدا باید مزیت های نسبی رقابت پذیری شناسایی شود و سرمایه گذاری لازم برای تولید کالا و خدمات صورت گیرد.
وی درخصوص نحوه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و کمیته امداد، انجام نیازسنجی پیش از بیش از اجرای آموزش ها، آشنایی با شیوه کسب و کار، شناسایی مزیت های نسبی منطقه ای و استفاده از ظرفیت های موجود را ضروری دانست.
عبدالوهاب ضمن اشاره به برگزاری نشست های نهادهای مذکور خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ها موجب افزایش هم افزایی بیشتر، شناخت جامعه مخاطب و برنامه ریزی های لازم موثر است به طوری که مخاطبان ما بخش های توانمندسازی، کارانگیزی و خوداشتغالی را تشکیل می دهند./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.