ضرورت تسریع بازسازی مراکز بهداشتی مناطق زلزله زده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا زمان ساخت مسکن، زلزله زدگان باید به اتاقک ها منتقل شوند، چرا که چادرها نمی توانند آنان را در برابر سرما و بیماری ها محافظت کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ مرضیه وحیددستجردی در بازدید سرزده از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی افزود: سرمای شدید، حیوان گزیدگی و بیماری های عفونی و پوستی به دلیل در دسترس نبودن آب و امکانات بهداشتی مناسب سلامتی مردم منطقه را تهدید می کند.
وی گفت: روند رسیدگی به مطالبات بهداشتی و درمانی مردم ساکن در مناطق زلزله زده مطلوب بوده است و این وزارتخانه هرچه در توان دارد برای رفع مشکلات مردم منطقه به کار می بندد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  افزود: مسئولان قول داده اند همزمان با ساخت و ساز منازل مسکونی مردم اقدامات لازم را در خصوص بازسازی و مرمت خانه ها و مراکز بهداشتی انجام دهند.
وحید دستجردی بر لزوم شتاب در این اقدام تاکید کرد و گفت: هر چه قدر در زمینه بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی کار بکنیم در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.
وی از مسئولان خواست بخشی از بودجه های اختصاص یافته به مناطق زلزله زده را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند تا همانند گذشته تامین دارو و امکانات بهداشت مورد نیاز منطقه به شکل رایگان صورت گیرد.
وزیر بهداشت در این سفر از روستاهای زلزله زده زغن آباد، چایکندی و پرند بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات بهداشتی منطقه قرار گرفت.
وی سپس به منظور بازدید از بیمارستان اهر راهی این شهر شد.
بیمارستان اهر بر اثر زلزله آسیب دیده و طبقات دوم و سوم آن غیر قابل استفاده است.
این سومین سفر وزیر بهداشت به مناطق زلزله زده است که برای بازدید از چگونگی انجام امور بهداشت و درمانی زلزله زدگان در فصول سرد سال انجام می شود.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.