ضرورت تشکیل حزب فراگیر/ مشکلات مالی مانعی برای شکل‌گیری احزاب فراگیر در کشور

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: پذیرش احزاب از سوی جامعه به عنوان مقدمه‌ای برای تشکیل حزب فراگیر در کشور به حساب می‌آید و ما باید بتوانیم هزینه‌های مالی را به عنوان مشکل کنونی احزاب از طریق تصویب قوانین در مجلس برطرف کنیم و در غیراین صورت نباید منتظر تشکیل احزاب به صورت فراگیر باشیم.

“عبدالرضا مصری” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ تعامل میان دولت منتخب و احزاب سیاسی در کشور اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی، فاقد احزاب ضابطه‌مند و چارچوب‌دار در کشور هستیم لذا رئیس‌جمهور برای تعامل و استفاده از ظرفیت احزاب برای پیشبرد برنامه‌ها، با تعدادی تفکر و سلیقه در جامعه مواجه می‌شود.

وی به تشکیل احزاب فراگیر در کشور اشاره و تصریح کرد: اگر چنانچه احزاب به صورت ضابطه‌مند در کشور به فعالیت بپردازند و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدایی مشخص را به جامعه معرفی کنند، رئیس‌جمهور در هنگام مسئولیت ۴ ساله خود در چارچوب حزب تعیین شده خود، تعهداتی را در قبال وظایف انجام شده قبول می‌کند، اما متاسفانه در ایران بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری خرده احزابی تشکیل خواهد شد و عمر آن‌ها در حد ۴ الی ۸ سال خواهد بود لذا رئیس قوه مجریه پاسخگو نخواهد بود.

مصری اولویت‌های تشکیل حزب قانون‌مند در کشور را اینگونه عنوان و خاطرنشان کرد: تشکیلات شهرستانی، استانی، کشوری و هزینه‌های مالی از جمله مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد اما متاسفانه دولت‌هایی که بر سر کار می‌آیند در مدت زمان محدودی می‌توانند هزینه‌های احزاب را متحمل شوند که البته در این صورت تعامل رئیس‌جمهور با احزاب در ایران راحت‌تر خواهد بود.

عضو حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: تعاریفی که از جریانات مختلف اصلاح‌طلبی، اصولگرایی در کشور می‌شود، بیشتر شبیه یک تفکر است تا حزب، لذا ما باید مسیر خود را در این میان مشخص کنیم که در ابتدا خواستار تشکیل حزبیم و یا احساس به وجود حزب در کشور داریم و در صورت اعتقاد به وجود احزاب در کشور ما باید بپذیریم که آنها قادرند به عنوان جریانات موثر در کشور به ایفای نقش بپردازند که خود این مسئله نیازمند مقدمات و ملزوماتی خواهد بود.

مصری به مقدمات تشکیل احزاب فراگیر در ایران اشاره و تصریح کرد: پذیرش احزاب از سوی جامعه به عنوان مقدمه‌ای برای تشکیل حزب فراگیر در کشور به حساب می‌آید و ما باید بتوانیم هزینه‌های مالی را به عنوان مشکل کنونی احزاب از طریق تصویب قوانین در مجلس برطرف کنیم و در غیراین صورت نباید منتظر تشکیل احزاب به صورت فراگیر باشیم.

عضو حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از شکل‌گیری این مقدمات، از هواداران احزاب سیاسی در کشور می‌‌توان خواستار حمایت آنان در سطح وسیعی شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.