ضرورت تشکیل کمیته بحران در شورای عالی امنیت ملی

فروردین ۱۴۰۳

در نشست شورای تامین استان سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

شورای تامین استان سیستان و بلوچستان در نشست عصر امروز(شنبه) خود به بررسی مشکلات این منطقه و راهکارهای موجود پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران اعزامی به سیستان و بلوچستان، جلسه شورای تامین این استان عصر امروز (شنبه ۱۱ ‌‌آبان‌ماه) در محل فرمانداری شهرستان زابل برگزار شد.   
 
در این جلسه علاءالدین بروجردی رئیس، سیدباقر حسینی و حجت‌الله سوری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حلیمه عالی نماینده مردم سیستان و بلوچستان، حاتم ناروئی استاندار سیستان و بلوچستان، سرهنگ اسداللهی فرمانده مرزبانی استاندار سیستان و بلوچستان، سرهنگ امیری فرمانده هنگ مرزی زابل و همچنین فرمانداران زهک، هیرمند، هامون و نیمروز و فرماندار زابل، امام جمعه زهک، مدیرکل امنیتی اطلاعاتی استان، رئیس اداره اطلاعات استان، مدیر کل پایانه‌های استان و مدیرکل اتباع امور خارجه برگزار شد.   
 
بر اساس این گزارش اعضای شورای تامین منطقه سیستان در این جلسه در مورد پیشنهاد تشکیل کمیته بحران در شورای عالی امنیت ملی، ایجاد پل دوم در کنار پل نقطه صفر مرزی برای سهولت تردد خودروهای باربری، نصب دستگاه ایکس ری برای افزایش سهولت بازرسی خودروهای در حال تردد، فاصله دیوار مرزی با میله‌های مرزی، تبدیل بانک ملی بازارچه میلک به شعبه و برخورداری از امکانات ارزی و … از جمله محورهایی بود که در این جلسه بحث و تبادل نظر کردند.   
 
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان این جلسه گفت: مباحث مطرح شده مفصل‌تر از آن چیزی بود که فکر می‌کردیم و فکر نمی‌کنم با این جلسه مشکلات حل شود.   
 
وی افزود: مجموعه مسائل مطرح‌شده در این جلسه را یادداشت کردم که حدود ۲۰ مورد می‌شود و باید تک تک آنها دنبال شود ولی طبیعی است که برای عملیاتی شدن هر یک از موارد مسیر خاصی وجود دارد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در مورد حق‌آب، روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه در وزارت امور خارجه برگزار خواهیم کرد و در مورد تشکیل کمیته حل بحران این موضوع را به مقامات مرتبط ارجاع خواهیم داد و طبیعی است که مسئولان مربوطه این امر را بپذیرند البته منظور از بحران، بحران همه‌جانبه نیست بلکه موضوعات خاص است.   
 
وی همچنین در مورد طرح ایجاد فرمانداری ویژه که در این جلسه مطرح شد ، گفت:‌ این موضوع را در دولت قبلی بررسی کردیم و در دولت تازه نیز پیشنهاد خواهیم داد که ۱۲ مورد در آن وجود دارد و اگر دولت یازدهم بپذیرد  اجرایی خواهد شد.   
 
بروجردی در خصوص معابر “کولیبری” در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان با افغانستان گفت: این موضوع را بررسی خواهیم کرد.   
 
اضافه می‌شود؛‌اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور در منطقه سیستان از مناطق مختلف این حوزه بازدید کردند.
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.