ضرورت تمرکز مجلس و دولت بر تامین نیازها و کالاهای اساسی کشور در بودجه سال آینده

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره iبه محدودیت‌های ارزی کشور، گفت: در تدوین بودجه سال آینده، مجلس و دولت عموما بر تامین نیازها و کالاهای اساسی مردم تمرکز خواهند داشت.

 محمد علیپور نماینده مردم چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران بر ضرورت iبه موقع لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت iبه مجلس اشاره کرد و گفت: در حال‌حاضر بخشنامه بودجه از سوی دولت iبه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که پس از جمع آوری پیشنهادات و تصویب بودجه در دولت تقدیم مجلس خواهد شد.

وی در ادامه با بیان‌اینکه تدوین بودجه سال آینده طبیعتا با شرایط سال‌های قبل متفاوت است، افزود: با توجه iبه محدودیت های ارزی، قطعا در پروژه‌های عمرانی تجدید‌نظر خواهد شد و مجلس و دولت عموما برنیازهای و کالاهای اساسی مردم متمرکز می شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی، گسترش توسعه صادرات غیر نفتی و کاهش هزینه‌های جاری از جمله موضوعات مدنظر مجلس و دولت در بودجه سال آتی خواهد بود.

وی با بیان‌اینکه پایه‌های بودجه عموما توسط دولت تدوین و تهیه می‌شود، گفت: قطعا وضعیت موجود کشور در دست دولت است و دولت باید با توجه iبه iبه اقتضائات روز، بودجه را تصویب و iبه مجلس پیشنهاد کند.

نماینده مردم ماکو، شوط و پلدشت در خصوص نرخ دلار در بودجه سال آینده، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های قبل دولت قیمت واقعی ارز و دلار را در بودجه در نظر نمی‌گرفت که امیدواریم در بودجه سال آینده دولت نرخ  دلار را شفاف و واقعی پیشنهاد کند.

انتهای پیام/
پ۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.