ضرورت جدا سازی در حوزه آموزش و سنجش در فنی و حرفه ای

سرپرست معاونت آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: تمامی نظام های آموزشی موفق در دنیا، نظام هایی هستند که سیاست جدا سازی در حوزه آموزش و سنجش و ارزشیابی را در درجه کار خود قرار داده اند.

علی توکلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از فعالیت های اصلی آموزش فنی و حرفه ای ارزشیابی مهارت افراد است که در این راستا برای برقراری آزمون و بهبود و وضعیت سنجش و ارزشیابی مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه ای، ایجاد سالن هایی به منظور سنجش و ارزیابی مهارت برای برقراری آزمونی موفق در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تمام نظام های آموزشی موفق دنیا نظام هایی هستند که سیاست جدا سازی در حوزه آموزش و سنجش و ارزشیابی را در سر لوحه کار خود قرار داده اند.

معاون آموزش و پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: این راهکار سبب ارتقای هر دو حوزه شده و آزمون پر معناتری را بیش روی آزمون و شوندگان قرار داده و آموزش نیز از بازدهی موفقی برخوردار می شود و موجب ایجاد جامعه ای سرشار از متخصصان مهارت دیده می شود.

برگزاری کارگاه های سنجش در استان بوشهر، در ادامه اشراف رضایی سرپرست مرکز سنجش و ارزشیابی مهارت استان بوشهر از راه اندازه کارگاه های سنجش برق، مکاترونیک و کنترل صنعتی در این مرازک خبر داد و افزود: با اختصاص بخشی از فضای مرکز سنجش و ارزشیابی مهارت به سالن آزمون های عملی وتجهیز آن از این پس آزمون های عملی رشته های برق و الکترونیک، مکاترونیک و  کنترل صنعتی در مرکز سنجش ارزشیابی مهارت استان برگزار می شود.

گفتنی است، بیش از این آزمون های حرفه ای ذکر شده در کارگاه های بخشی خصوصی برگزار می شده است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.