ضرورت حذف تعرفه واردات گوشت

مدیرعامل تعاونی تولید کنندگان فراورده های گوشتی با انتقاد از عدم تخصیص ارز دولتی برای واردات گوشت گفت: جلوگیری از افزایش قیمت فراورده های گوشتی موجب کاهش کیفیت یا تعطیلی کارخانجات خواهد شد.

به گزارش پانا، سیدمحمد موسوی در یک نشست خبری پیرامون چالش های پیش روی فرآورده های گوشتی، اظهار کرد: تا سال ۸۸ قیمت گذاری فرآورده های گوشتی بر عهده اتحادیه ها و سندیکاها بود اما در سال ۸۹ وزارت بازرگانی با سخت گیری های پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از افزایش قیمت جلوگیری می کند.



وی افزود: جلوگیری از افزایش قیمت ها به معنای کاهش کیفیت یا صرف سرمایه در گردش برای خریدهای گران و در نهایت تعطیلی کارخانجات خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: سازمان حمایت باید کارگروهی تخصصی تشکیل دهد و تعرفه واردات را حذف و دست تولیدکنندگان را در قیمت گذاری باز بگذارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی اظهار کرد: در ازای هر کیلو واردات گوشت ۲۵۰ تومان تعرفه دریافت می شود که باید در شرایط تشدید تحریم ها و مشکلات تولید این تعرفه حذف شود.

موسوی عنوان کرد: میانگین مصرف فراورده های گوشتی در ۳۰ سال گذشته با ۳۲ میلیون جمعیت ۳۰ گرم بوده که امروز به ۶٫۵ کیلوگرم افزایش یافته است.

وی با تأکید بر لزوم حفظ سرمایه گذاری های انجام شده در تولید فرآورده های گوشتی خاطرنشان کرد: اشتغال موجود در فراورده های گوشتی باید حفظ شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فراورده های گوشتی با اشاره به تحریم ها و مشکلات نقل و انتقال پول گفت: پس از مراجعه با ۱۵ بانک با کمک یک بانک واسط موفق به انتقال پول برای واردات مواد اولیه شده ایم و با توجه به شرایط تحریم ها باید از ظرفیت های اقتصادی کشور استفاده شود.

موسوی تصریح کرد: پس از چندماه بی سیاستی و بی تدبیری در وزارت صنعت و معدن با مشکل کمبود گوشت مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت فراورده های گوشتی نیاز سالانه ۲۲۰ هزار تن گوشت دارد اظهار کرد: ۷۰ درصد نیاز این صنعت تولیدات داخلی و ۳۰ درصد معادل ۷۰ هزار تن نیازمند واردات است.

موسوی اظهار کرد: سیطره تصمیم گیری های واسطه های شبه دولتی به نام مجمع عالی واردات موجب گرانی مواد اولیه و گوشت شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فراورده های گوشتی عنوان کرد: ۳۰۰ کارخانه سالانه ۴۵۰ هزار تن تولید انجام می دهند که با توزیع و تولید ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.