ضرورت دستیابی بخش تعاون به سهم ۱۵ درصدی بازار سرمایه/اتخاذ سیاست کاهش هزینه و رقابت پذیری

۲۹ام بهمن ،

در شرایط کنونی اقتصاد ایران نیازمند اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر بالا بردن قدرت رقابت، بهبود کیفیت، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری توام با اصلاح ساختار اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داریوش پاک‌بین اظهار کرد: با وجود توانمندی‌های بالا و فراوان در بخش‌های صنعت، تولید و کشاورزی پس از ۳۰ سال نتوانسته ایم هنر استفاده از مزیت‌های ذاتی اقتصاد ایران به ویژه تعاونی را به نحو شایسته نشان بدهیم.

وی که در همایش ملی نقش تعاونی‌ها در اقتصاد مقاومتی سخن می‌گفت ادامه داد: در حالی در دهه پیشرفت و توسعه به سر می بریم که کشور برای رسیدن به اهداف متعالی نیازمند ایجاد تحول بنیادین در ساختار اقتصادی است همچنان که برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اتخاذ سیاست‌های افزایش سهم بخش‌های خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی هستیم.

پاک‌بین تسریع اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴، اعمال سیاست‌های تشویقی در بخش‌های تولید و تعاون و رعایت انضباط مالی و بودجه‌ای دولت را زمینه ساز ارتقای جایگاه بخش تعاون عنوان کرد.

دبیر کل اتاق تعاون ایران گفت: کارشناسان برتر اقتصادی در کشورهای توسعه یافته پس از تجربه تلخ سال‌های قبل به این باور رسیده‌اند که تکیه بر شیوه تعاون نظام اقتصادی آنها را در برابر چالش‌ها و بیماری‌های اقتصادی مصون می‌کند.

وی در عین حال عدم شناخت کارکردهای بخش تعاون و باورپذیری مسوولان کشور نسبت به این بخش مردمی را بزرگترین چالش پیش روی بخش تعاون دانست وافزود: اقتصاد ایران چاره‌ای جز حرکت به سمت مردمی شدن و گسترش مشارکت مردم در فعالیت های کلان اقتصادی ندارد. ما بر این باوریم که تسهیل مراودات اقتصادی تعاون‌گران در سطوح ملی ، منطقه‌ای و بین المللی سبب حرکت چرخش‌های اقتصاد کشور می گردد.

به گفته پاک‌بین ، پیاده سازی شیوه تعاون تحول عظیمی در اقتصاد ایران به وجود آورده و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.

دبیر کل اتاق تعاون ایران در پایان تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون تا پایان برنامه پنجم توسعه، رسیدن بخش تعاون به سهم ۱۵ درصدی بالای سرمایه و ترویج فرهنگ مشارکت و تعاونگری را پیش مقدمه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی برشمرد.

به گزارش ایسنا، در همایش ملی تعاونی‌ها و اقتصاد مقاومتی که به همت خانه تعاونگران ایران و با حضور معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی ، دبیر کل اتاق تعاون ایران، مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون کشور برگزار شد ضمن رونمایی از سامانه اطلاع رسانی مهر (سام) از ۱۶ نفر از پیشکسوتان و فعالان عرصه تعاون کشور تجلیل و گواهی تعالی مدیریت تعاون به آنان اعطا شد.

همچنین غلامرضا شافعی اولین وزیر تعاون ایران ، محمد عباسی آخرین وزیر تعاون ایران و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی اولین وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی ایران به دریافت نشان تعاون یار نائل شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.