ضرورت دوچندان برخورداری معلولان از اینترنت رایگان در پی شیوع کرونا

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و بالا بودن خطرپذیری افراد دارای معلولیت و عدم حضور آنان در جامعه، ضرورت برخورداری این افراد از اینترنت برای آموزش مجازی را دو چندان می‌کند، گفت: وزیر ارتباطات برای رایگان شدن اینترنت برای معلولان که تبعیض علیه آنان روا داشته می‌شود از هیچ کوششی دریغ نکند.

علی همت محمودنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌های ارتباطی برای معلولان قابل استفاده نیست، اظهار کرد: باتوجه به گسترش روز افزون مشاغل تحت وب و تناسب این مشاغل با توانمندی‌های افراد دارای معلولیت، تضمین دسترسی این افراد به محیط مجازی می‌تواند بر کاهش بیکاری به طور فزاینده‌ای موثر باشد.

وی ادامه داد: این تمثیل مع‌الفارغ نیست اگر بگوئیم، همانگونه که وزارت نفت به معلولان سهمیه بنزین اختصاص می‌دهد، اختصاص اینترنت رایگان مطالبه‌ای به‌حق برای معلولان است. از آنجایی که با ظهور ارتباطات تصویری نوظهور، ارتباط ناشنوایان با یکدیگر و خانواده‌هایشان تسهیل شده و تاثیر شگرفی بر توانایی آنان داشته است، رایگان شدن اینترنت می‌تواند تاثیر مضاعفی بر این رویه مثبت داشته باشد.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان افزود: متاسفانه دسترسی نابینایان به نوشته‌های مکتوب روزانه در کیوسک روزنامه‌فروشی‌ها عملا امکان‌پذیر نیست و رایگان شدن اینترنت برای این گروه از جامعه، می‌تواند در استقلال و توانمندی آنان نقش خود را به خوبی نشان دهد.

محمودنژاد با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و بالا بودن خطرپذیری افراد دارای معلولیت و عدم حضور آنان در جامعه، ضرورت داشتن اینترنت برای آموزش مجازی را دو چندان می‌کند، یادآور شد: اگر وزیر ارتباطات به اهمیت رایگان شدن اینترنت برای معلولان که تبعیض علیه آنان روا داشته می‌شود، آگاه شود، به طور حتم برای رایگان شدن اینترنت معلولان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر آموزش مراکز فنی و آموزشی بهزیستی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر سامانه سازمان بهزیستی دارای تمام اطلاعات افراد دارای معلولیت و گروه‌های هدف خود براساس نوع معلولیت، شدت معلولیت و بسترگرا بودن و غیر بسترگرا بودن و… است و وزارت ارتباطات و فناوری به راحتی می‌تواند از طریق این سامانه افراد دارای معلولیت نیازمند به اینترنت رایگان را شناسایی کند.  

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان تصریح کرد: اگر هم وزارت ارتباطات تصور می‌کند که اختصاص اینترنت رایگان برای یک میلیون معلول زیاد است‌، می‌تواند به گروه‌های هدف نیازمند مانند دانش‌آموزان و دانشجویان معلول، کارفرمایان معلول، انجمنهای معلول و… اینترنت رایگان اختصاص دهد. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.