ضرورت و اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم رایانه‌ای

یک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

یک حقوقدان گفت: تمایل روز افزون به استفاده‌های پیشرفته از جمله رایانه و اینترنت شرایط را برای ظهور جرایم سایبری بوجود آورده لذا پیشگیری از وقوع جرم رایانه‌ای حائز اهمیت است.

احمد رستمی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، در بررسی راهکارهای مقابله با جرایم اینترنتی اظهار داشت: در چند سال اخیر با افزایش غیر قابل توصیف استفاده از اینترنت و فضای مجازی حاصل از آن شاهد انجام اعمالی در فضای غیر فیزیکی مزبور که باعث ایجاد دردسرهایی برای جامعه ما شده بوده‌ایم.

این حقوقدان ادامه داد: جرایم رایانه‌ای خسارت‌های مادی و معنوی متعددی را نظیر جعل یا کلاهبرداری از طریق رایانه شخصی و نظایر آن به اشخاص حقیقی و حقوقی وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تمایل روز افزون به استفاده‌های پیشرفته از جمله رایانه و اینترنت شرایط را برای ظهور جرایم سایبری بوجود آورده که پیشگیری از وقوع جرم رایانه ای حائز اهمیت است.

رستمی به نقش ضابطان دادگستری در جرایم سایبری اشاره و مطرح کرد: از آنجا که این جرایم در فضای مجازی انجام می‌شوند و مانند سایر جرایم ملموس نیستند مراجع قضایی و انتظامی برای پیشگیری از این جرایم و کشف آنها با تنش‌های نوینی مواجه هستند.

این حقوقدان درباره ضرورت و اهمیت پیشگیری از وقوع جرم رایانه‌ای خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم یا به عبارت بهتر اتخاذ تدابیر مناسب جهت جلوگیری از وقوع  یا تکرار جرم، موضوعی نیست که به عصر حاضر تعلق داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عده‌ای از جرایم را فقط در مفهوم غیر کیفری یا به عبارت بهتر غیر فرایند آن جستجو می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.