ضریب اشغال بیش از ۷۰ درصدی صندلی هواپیما در سفرهای نوروزی

۸فروردین ۱۳،

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام اعزام و پذیرش بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در فرودگاه‌های کشور طی ۱۷ روز قبل گفت: ضریب اشغال صندلی هواپیماها در این مدت بین ۷۰ تا ۸۰ درصد بوده است.

محمدرضا عبدرحیمی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیان آمار جابه‌جایی مسافرین و نشست و برخواست هواپیماهای داخلی و بین‌المللی در فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی جابه‌جایی مسافران یعنی ۲۴ اسفند‌ماه ۹۱ تا پایان روز قبل ۱۱ فروردین‌ماه جاری، ۱۶ هزار و ۹۹۱ فروند مجموع نشست و برخاست‌های هواپیما‌ها در پرواز‌های داخلی و بین‌المللی فرودگاه‌های کشور بوده است.

وی با بیان این‌که ۱۴ هزار و ۶۹۴ فروند نشست و برخواست هواپیما مربوط به پرواز‌های داخلی و سه هزار و ۲۵۵ فروند مربوط به پرواز‌های بین‌المللی است، افزود: طی نشست و برخواست هواپیماها در ۱۷ روز قبل دو میلیون و ۲۰۲هزار و ۷۰۵ نفر اعزام و پذیرش مسافر در شبکه فرودگاهی و هوانوردی کشور انجام شده است.

به گفته عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور یک میلیون و ۷۶۳ هزار و ۲۸۰ نفر مسافر در پروازهای داخلی اعزام و پذیرش شده‌اند و ۴۳۹ هزار و ۴۲۵ نفر نیز اعزام و پذیرش در پروازهای بین‌آلمللی انجام شده است.

عبدرحیمی با بیان این‌که نشست و برخواست‌های هواپیما در فرودگاه‌های داخلی شامل رفت و برگشت آنها می‌شود، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از پروازهای نوروزی بدون تاخیر و در زمان مقرر انجام شده و اگر هم تاخیری صورت گرفته است به سبب بدی آب و هوا در فرودگاه‌های مقصد یا مبدأ بوده است.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور دربارهٔ‌ی ضریب اشغال صندلی هواپیماها در پروازهای نوروزی با اشاره به متفاوت‌بودن این عدد متناسب با نوع هواپیما اظهار کرد: ضریب اشغال صندلی هواپیماها در پروازهای نوروزی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد متغیر بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.