ضعف امنیتی نرم افزار زیمنس

۲۱ آبان ،

فاوانیوز: بر اساس اعلام محققان روسی در سال ۲۰۱۲ نرم افزار شرکت زیمنس مورد حمله ویروس استاکس نت قرار گرفت. شرکت زیمنس از سرگی گوردیچیک، محقق شرکت تکنولوژی مسکو درخواست کرد این خبر را منتشر نکند تا آنها نقایص امنیتی نرم افزار خود به نام Win cc را برطرف کنند.

فاوانیوزWin ccبه گزارش تفسیری سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Computerworld، یکی از سیستمهای SCADA است که به منظور مدیریت پردازشهای صنعتی در در کارخانه ها و صنایع انرژی مورد استفاده قرار میگیرد. ایران نیز در سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم خود از این سیستم استفاده میکند.

ضعف این نرم افزار به همراه آسیب پذیری های موجود در ویندوز OS مایکروسافت به ویروس استاکس نت اجازه داد به راحتی نقایصی در سیستمهایی که از Win cc استفاده میکنند حادث شود.

گوردیچیک که در اوایل سال ۲۰۱۲ متوجه این مسئله شده بود ابتدا به خواست شرکت زیمنس این مطلب را منتشر نکرد اما در کنفرانس روز ۵ شنبه در سئول رسماٌ این مطلب را اعلام کرد و به ضعف امنیتی نرم افزارهای زیمنس اشاره کرد و این در حالی اتفاق افتاد که هنوز شرکت زیمنس نقایص امنیتی را برطرف نکرده است.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.