ضعیف ترین رمزهای عبور اینترنتی را بشناسید

شنبه ۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است مهر- محققان با بررسی یک تحقیق سالانه از متداول ترین کلمه هایی که iبه عنوان کلمه عبور استفاده می گردد iبه این نتیجه رسیده اند که ۱۲۳۴۵۶ و ۱۲۳۴۵۶۷۸ هنوز هم متداولترین کلمه های عبوراستفاده شده می باشند.

شرکت اسپلش دیتا که iبه عنوان یک شرکت تولید نماینده برنامه های اجرایی iبهره وری کار می نماید فهرست سالانه ای را از متداول ترین کلمه های عبور ارائه داده که iبه صورت آنلاین استفاده می گردد و هکرها iبه آن دست یافته و آن را در دنیای مجازی منتشر نموده اند.

براساس اعلام این شرکت، کاربران چنین کلمات عبوری متحملترین قربانیان هک شدن در آینده می باشند.

این فهرست در پی هکهای قدرتمند ۱۲ ماهه ای ارائه شده که طی آن کلمات عبور کاربران فا ش شده اند.

کاربران بعضی از پایگاه اینترنتیها چون یاهو و LinkedIn درمیان پرتعدادترین قربانیان بوده است.

این درحالی است که بعضی از کاربران کلمات عبور خود را ارتقا داده اند و این تحقیق در فهرست امسال iبه کلماتی چون welcome، ninja، mustang و password1 رسیده اند که نسبت تازه iبه فهرست کلمات عبور ضعیف اضافه شده اند.

شرکت اسپلش دیتا که این تحقیقات را منتشر نموده iبه کاربران اخطار داده است که کلمات عبور خود را تغییر دهند.

مورگان اسین مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: کاربران باید تصور نمایند که iبه یغما رفتن هویتشان براثر ناامن بودن و ضعیف بودن کلمه عبور انتخابی چقدر می تواند وحشتناک باشد.

وی اظهار داشت که استفاده از کلمات عبور ضعیف چقدر خطرناک است و تعداد افراد بیشتری با اقدامات ساده تر از خود و هویت مجازی خود با کلمات عبور قدرتمند و کلمات عبور مختلف برای پایگاه اینترنتیهای مختلف حفاظت می نمایند.

اسپلش دیتا اقدام iبه فهرست نمودن ۲۵ کلمه عبوری ناامنی نموده که کاربران از آن استفاده می نمایند. درمیان ۵ ردیف اول آن می توان iبه کلمه های عبوری چون password، ۱۲۳۴۵۶، ۱۲۳۴۵۶، abc123 و qwertyاشاره نمود.

این شرکت iبه کاربران پیشنهاد نموده است که اگر از هر کدام از این کلمات استفاده می نمایند آنها را بی درنگ تغییر دهند.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.