طب اطفال ایران با استانداردهای اروپا برابری می‌کند

به گزارش ایمنا، دکتر شمس در همایش بین‌المللی تازه‌های طب اطفال که در مرکز پزشکی درمانی امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به عناوین این همایش گفت : نحوه مراقبت از نوزادان نارس ،زردی ، ناهنجاری‌های سیستم های ادراری و ریوی ، نقش برخی ویتامین‌ها در رفع عفونت‌ها ، مشکلات تغذیه ، ناهنجاری های قلبی و تشخیص سرطان در کودکان را از مهمترین موضوعات این همایش است.
وی افزود: درسال های اخیر، تشخیص ودرمان بیماری های کودکان و نوجوانان پیشرفت های سریعی داشته و برنامه های پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء سلامت این گروه سنی در نظام سلامت کشور نهادینه شده است. مدیر گروه بیماری‌های کودکان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به پیشرفت علمی متخصصان اطفال و همچنین مدرن شدن تجهیزات پزشکی در شاخه طب اطفال، خاطرنشان کرد: پزشکان متخصص اطفال موفق شدند تا در بخش جراحی کودکان ، مراقبت های نوزادان، تشخیص و درمان بیماری‌های عفونی با استاندارهای اروپا در طب اطفال برابری کنند.
وی بیان داشت: همایش بین المللی تازه‌های طب اطفال با همکاری انجمن متخصصان بیماری های کودکان ایران ، اتحادیه انجمن‌های متخصصین کودکان جمهوری‌های آسیای مرکزی و جامعه متخصصان کودکان ترکیه برگزار می‌شود.
دکتر شمس با اشاره به حضور ۱۲۰ نفر از صاحبنظران و متخصصان طب اطفال در این همایش، تصریح کرد: در این بین ۱۵متخصص اطفال از کشورهای ترکیه، قرقیزستان، افغانستان، روسیه، لبنان، قبرس شرکت دارند.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.