طراحی الگوریتم تازه برای شناسایی منبع حملات بدافزاری و هرزنامه

فاوانیوز : دانشمندان سوئیسی الگوریتمی را برای شناسایی موقعیت جغرافیایی هرزنامه نویسان و همین طور منبع ویروس های رایانه ای یا بدافزارها ابداع کرده اند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس ، این الگوریتم قادر به یافتن منبع حملات مذکور از طرق چک کردن درصد اندکی از ارتباطات شبکه ای است.

پدرو پینتو محقق آزمایشگاه فناوری EPFL سوییس که این الگوریتم را طراحی کرده می گوید اگر بخواهید منبع یک ویروس، بدافزار یا حمله هرزنامه ای را بیابید نمی توانید تمامی گره های شبکه ای در اینترنت را کنترل و بررسی کنید.

وی افزود: برای چنین کاری به حدود یک میلیارد حسگر نیاز است و اگر بخواهید کل اینترنت را کنترل کنید باز هم معلوم نیست به درستی بتوانید هرزنامه نویسان و طراحان ویروس ها را شناسایی کنید. در عوض با استفاده از الگوریتم یاد شده می توان موقعیت مکانی متخلفان را با تقریب درستی تخمین زد و رایانه ای را که در یک شبکه در حال ارسال هرزنامه است بلوکه کرد.

این شیوه برای جلوگیری از گسترش سریع ویروس های خطرناک هم قابل استفاده است.

این الگوریتم تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از همه گره های شبکه ای را تجزیه و تحلیل می کند و در برخی مواقع با تحلیل تنها ۵ درصد از این گره ها به نتیجه مطلوب می رسد. البته الگوریتم یاد شده برای نهایی شدن باید به طور دقیق تر مورد ارزیابی قرار بگیرد.
فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.