طراحی بیمه نوسانات اعتباری و بازار طلا, متولیان درخواست کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کل بیمه مرکزی از آمادگی صنعت بیمه مرکزی برای پوشش نوسانات بازار طلا، ارز، بیمه‌های اعتباری و سهام در صورت درخواست متولیان این بازارها خبرداد.

خبراقتصادی: سیدمحمد کریمی در گفتگو با مهر از آمادگی صنعت بیمه برای ارائه پوشش های تازه بیمه ای در بخشهای مختلف اقتصادی خبرداد و گفت: شرکتهای بیمه آمادگی دارند در صورتی بانک مرکزی علاقه مند باشد و درخواست کند، بیمه های اعتباری را ارائه کند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران همچنین از آمادگی صنعت بیمه برای تحت پوشش قرار دادن سهام در صورت درخواست سازمان بورس و اوراق بهادار خبرداد و تصریح کرد: برای پوشش بیمه ای نوسانات بازار طلا نیز طرحهایی دارم.

وی ادامه داد: برای اجرای بیمه نوسانات بازار طلا این موضوع که چه کسی یا چه دستگاهی متولی بازار طلا است، مورد توجه قرار می گیرد، یعنی متولی تشکیلات، بازار و اینکه چه اتحادیه ها و سازمان هایی بر آن نظارت و کنترل می کنند بسیار مهم است، در عین حال تقاضا دهنده دریافت این پوشش نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

رئیس شورایعالی صنعت بیمه کشور در مورد پوشش نوسانات نرخ ارز عنوان کرد: سال قبل شورای عالی بیمه پوشش نوسانات نرخ ارز تا ۲۵ درصد مثبت و منفی را در قالب آئین نامه ای به تصویب رساند و آن را به شرکتهای بیمه ابلاغ کرد.

وی با اشاره به آمادگی شرکت های بیمه در کشور برای ارائه چنین پوششی، گفت: این در حالی است که شرایط برای عملیاتی شدن پوشش بیمه نوسانات نرخ ارز با توجه به روند صعودی نرخ ارز فراهم نشد.

کریمی خاطرنشان کرد: به هر حال سازو کار اجرای این طرح آماده و فراهم شده است و اگر زمانی نوسانات در بازار ارز عادی و یا منفی شد، شرکتهای بیمه این آمادگی را دارند که پوشش آن را ارائه دهند. تمام تجار و بازرگانان می توانند به شرکت های بیمه مراجعه کرده و با انعقاد قرارداد مربوطه تا مرز ۲۵ درصد نوسانات نرخ ارز را پوشش دهند. 


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.