طراحی خدمات ارزش افزوده موبایل در دانشگاهها

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری برنامه های دولت دهم در ایجاد پژوهشکده های ICT در دانشگاهها و مراکز علمی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: بزودی مصوبه ایجاد ۴ پژوهشکده از شورای گسترش آموزش عالی دریافت می‌شود.
مرتضی براری در گفتگو با مهر، در مورد آخرین وضعیت پروژه ایجاد پژوهشکده های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاهها و مراکز علمی که در آخرین ماه فعالیت دولت دهم و توسط محمدحسن نامی وزیر وقت ICT کلید خورد اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کماکان پیگیر ایجاد این پژوهشکده ها بوده و تاکنون ۱۵ تفاهمنامه با دانشگاههای مختلف برای ایجاد پژوهشکده ICT به امضا رسانده است. 
 
وی با بیان اینکه هفته قبل مصوبه ایجاد پژوهشکده خلیج فارس در دانشگاه بوشهر اخذ شد، ادامه داد: ایجاد پژوهشکده در دانشگاه شاهد، سازمان پژوهشهای علمی صنعتی و دانشگاه مازندران نیز در حال تصویب است.
 
براری پژوهشکده های ICT را منبع درآمد دانشگاهها برشمرد و گفت: با تجاری سازی پروژه های فناوری، نیاز دستگاههای حاکمیتی و بخش خصوصی به این پژوهشکده منتقل شده و این امر سبب تامین بازار برای این بخش می‌شود.
 
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر حمایت این وزارتخانه از پژوهشکده های ICT خاطرنشان کرد: طی مذاکراتی که با شرکتهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای این بخش به عمل آمده، نیاز این شرکتها را در قالب پروژه به پژوهشکده ها می سپاریم تا این پژوهشکده بازار کار داشته باشند.
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید خدمات ارزش افزوده موبایل در پژوهشکده های ICT خبر داد و افزود: به طور متوسط ۲ هزار دانشجو در رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند و ایجاد پژوهشکده های ICT می تواند در راستای حل نیازهای کشور و بکارگیری این ظرفیتها موثر واقع شود. براین اساس همجواری دانشکده و پژوهشکده می تواند به توسعه ICT استانها بیانجامد.  

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.