طراحی درمان جدید سرطان تخمدان با همکاری محقق ایرانی

پزشکان مرکز سرطان دانشگاه آریزونا در بیمارستان سنت ژوزف و مرکز پزشکی فونیکس، درمان جدیدی را برای سرطان تخمدان ارائه داده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوزگفته می‌شود این مطالعه موجب افزایش میزان کوچک‌شدن تومور و طولانی‌کردن فاصله زمانی عود مجدد سرطان می‌شود. این موفقیت همچنین شانس زنده‌ماندن مبتلایان به این نوع سرطان را افزایش می‌دهد.

دانشمندان با انجام آزمایش‌هایی، پروتیئنی موسوم به Trebananib را شناسایی کردند که رگ‌زایی (رشد شریان‌های خونی جدید در تومورهای سرطانی) را با مهار اتصال هر دو عوامل رشد عروقی angiopoietin 1/2 به گیرنده Tie2 هدف قرار می‌دهد. این پروتئین روی کوچک‌شدن تومور و تاخیر در پیشرفت سرطان موثر است.

در آزمایش‌های انجام‌شده به رهبری پروفسور بردلی جی. مانک، این مولفه در هدف‌قراردادن سرطان عودکننده تخمدان کارآمد عمل کرد؛ این نوع سرطان تقریبا همواره مرگبار بوده و نیاز به درمان‌های جدید برای آن احساس می‌شود.

اهداف جدید مانند angiopoietin 1/2 به دانشمندان امکان مهار کارآمدتر رشد شریان‌های خونی جدید را که برای رشد، متاستاز و پیشرفت سرطان لازم هستند، می‌دهد. چنانچه محققان بتوانند رشد سرطان را با مختل‌کردن تجهیز خونی آن‌ متوقف کنند، می‌توان بیماران را از احساس بهتر و زندگی‌ طولانی‌تر بهره‌مند کرد.

جزئیات این مطالعه که با همکاری مرجان تسودجی انجام شد، در مجله Lancet Oncology منتشر خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.