طراحی ماوس سه بعدی پوشیدنی

۰۷م اسفند ،

طراحی ماوس سه بعدی پوشیدنی

یک شرکت فناوری آمریکایی به طراحی ماوس پوشیدنی سه بعدی بی‌سیم پرداخته که با انگشت شست فعال شده و بر روی انگشت سبابه متصل می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، ماوس‌های قدیمی از محدودیت‌های خاص خود در دنیای امروزی برخوردار بوده که منجر به طراحی و ساخت ماوس Mycestro شده‌اند.

طراحی این فناوری توسط شرکت Innovative Developments LLC برای حدود دو سال به طول انجامیده و نمونه پیش‌ساخت کنونی از شناسایی فضای سه بعدی برای کنترل رایانه بدون نیاز به فضای خاص برای ماوس یا یک صفحه لمسی در کنار دستگاه استفاده می‌کند.

این ماوس به اندازه یک قطعه گوشی بلوتوث بوده و برای پوشیدن بر روی انگشت سبابه طراحی شده است. Mycestro از ترکیبی از حسگرها و الگوریتمها برای جمع‌آوری اطلاعات حرکات انگشت و یک صفحه حساس به لمس در کنار انگشت در نزدیکی شست دست برخوردار است.

مانند غیر فعال شدن ماوس عادی در زمان برداشتن دست از روی آن، این فناوری نیز تا زمانی که لمس نشده و انگشت روی صفحه کناری آن نگه داشته نشود، فعال نمی‌شود.

با فعال شدن مکان‌نما، حرکات دست با ترکیب با فشار مستقیم انگشت شست آنرا در مکان مطلوب قرار داده و حرکات بیشتر شست بر روی صفحه لمسی آن می‌تواند طیف گسترده‌ای از ضربات ماوس را ارائه کند.

این ماوس سه بعدی همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا فرمانهای حرکتی برنامه‌ریزی شده شخصی را در کنار کارکردهای معمولی ماوس مانند شکل ضربه‌ها داشته باشند.

این دستگاه پیشرفته همچنین از پروتکل بلوتوث ۴٫۰ انرژی پایین برخوردار بوده که تا ۹٫۱ متر قابل دسترسی است. این سیستم با دستگاههای هوشمند بلوتوث‌دار مانند آی‌پد سازگار است.

نسخه کنونی این ماوس از دو اندازه گیره قابل تغییر برای انگشتان مختلف برخوردار بوده و با یو‌اس‌بی شارژ می‌شود. هر بار شارژ می‌تواند تا هشت ساعت کار این ماوس را تامین کند.

سازندگان امیدوارند با کمک پایگاه اینترنتی سرمایه‌گذاری کیک‌استارتر بتوانند اولین محصول را تا پائیز ۲۰۲۲ ارائه کنند و قیمت این محصول از ۷۹ دلار تا ۹۹ دلار متغیر است.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.