طرحهای مهر ماندگار پیمانکاران ایرانی را به رقابت وادار کرده است

۲۵ام بهمن ،

ˈعلی اکبر محرابیانˈ چهارشنبه شب پس از پایان بازدید دو روزه از طرحهای مهر ماندگار سیستان و بلوچستان و نشست هماهنگی با مدیران دستگاههای اجرایی این استان در زاهدان به خبرنگار ایرنا افزود: دولت تحت هر شرایط مصمم به بهره برداری از طرحهای مهر ماندگار در موعد مقرر است و به همین سبب در تخصیص اعتبار آن محدودیت ایجاد نمی کند.

وی با تاکید بر شتاب بخشی به طرح ها تحت هر شرایط و حتی در صورت محدودیت، بیان کرد: چند ماه دیگر پرونده طرحهای مهر ماندگار پایان می یابد و ممکن است در این بین چند طرح معدود با وجود پیشرفت فیزیکی بالا آماده بهره برداری نباشد که در آن صورت مردم دستگاه مجری را نخواهند بخشید لذا در این رابطه تلاش مضاعف مسوولان ذیربط ضروری است.

وی با بیان اینکه اعتبارات طرحهای مهر ماندگار کشور از جمله در سیستان و بلوچستان ۹۰ تا ۱۰۰ درصد تامین و تخصیص یافته است، بیان کرد: این در حالیست که در ۲۰ سال قبل متوسط تخصیصی طرحها در طول یک سال مالی حداکثر ۶۰ درصد بوده است.

محرابیان همچنین در خصوص تولید انرژی در کشور گفت: اکنون عملیات اجرایی ساخت نیروگاههای برق در سراسر کشور با تولید ۱۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات در طرح مهرماندگار قرار دارد که شش هزار مگاوات آن تاکنون به بهره برداری رسید و بقیه در حال راه اندازی است که نیروگاه برق ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با سرعت ترین طرح مهر ماندگار در حوزه برق است.

وی افزود: پیشرفتهای حاصله در تامین برق در حالی به دست آمده است که تا پیش از دولت نهم تنها ۳۲ هزار مگاوات برق در کشور تولید می شد.

دستیار ویژه رییس جمهوری در ادامه همچنین گفت: اجرای طرحهای مهر ماندگار سیستان و بلوچستان با جدیت در حال اجراست و این استان در ظاهر غیربرخوردار را به میدان بزرگی از کار و سازندگی تبدیل شده است.

محرابیان بیان کرد: از مجموع ۵۷ طرح مهر ماندگار سیستان و بلوچستان در مجموع ۴۶ مورد با مجموع سرمایه گذاری افزون بر ۱۵ هزار میلیارد تومان در حال اجرا و پیشرفت قابل توجه است.

وی افزود: این طرحها در حوزه های گازرسانی، راه، بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، صنعت و معدن، راه آهن، برق، سد سازی، میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان به اجرا در آمده و از جمله طرحهای قابل توجه و مهمی است که سبب رشد و بالندگی، جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استان می گردد.

وی تصریح کرد: تاکنون دو سفر برای بررسی طرحهای مهرماندگار سیستان و بلوچستان انجام شده که در جریان آن به صورت تفصیلی طرحها مورد بازدید و بررسی دقیق قرار گرفت و اغلب آنها مطابق برنامه پیش بینی شده در حال پیشرفت است.

دستیار ویژه رییس جمهوری گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده طرحهای مهر ماندگار سیستان و بلوچستان در دو مرحله به بهره برداری می رسد که در اولین مرحله آن تعدادی از این طرحها در اسفند ماه امسال و بقیه در سه ماهه اول سال آینده راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: البته دو سه طرح با مشکلاتی رو به رو است که نیاز به اتخاذ تصمیمات تازه دارد و برای آنها نیز نشستهای خاصی برگزار و اقدامات و اعتبارات مورد نیازشان نیز تامین و انجام خواهد شد.

وی در ادامه راه اندازی مرحله اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی در نیمه اول سال آینده را از جمله برنامه های مهم در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: در همین زمینه هفته آینده نشستی در تهران با حضور استاندار و سایر مسوولان دست اندرکار استانی و کشوری برگزار خواهد شد تا کار هر چه زودتر ادامه یابد.

وی اجرای طرح انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان را از دیگر طرحهای مهم استان برشمرد و گفت: به منظور تسریع در عملیات اجرایی این طرح نیز نشستی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولان وزارتخانه های دست اندرکار هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد.

ک/۳

۶۵۳/۲۷۲۹

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.