طرح‌های تازه بیمه موتورسواران‌

۲۸م دیماه ،

بینا- رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: از هر سه فقره تصادف موتورسیکلت در سطح شهرها، ۸۰ درصد آن منجر به قطع نخاع طرفین اتفاق می‌شود.
سید محمد کریمی عصر امروز در همایش شورای هماهنگی بیمه‌های استان یزد اظهار داشت: تصادف با موتورسیکلت در کشور ایران بسیار بالاست و تعداد موتورسیکلت‌های فاقد بیمه بسیاری در کشور داریم.
وی با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه بیان داشت: تقاضای ما این است که پلیس براساس ماده ۱۹ قانون شخص ثالث از تردد این موتورسیکلت‌ها جلوگیری کند.
وی ادامه داد: مرتب به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنیم که نکات ایمنی و تذکرات پلیس را رعایت کنند و از کلاه ایمنی برای راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت استفاده کنند و بیمه‌نامه نیز همراه داشته باشند.
کریمی با تاکید بر برخورد جدی پلیس با موتورسواران متخلف افزود: متاسفانه در سطح جامعه شاهد بروز حوادثی هستیم که ناخواسته رخ می‌دهد اما همین حوادث ناخواسته نیز مشکلاتی را به بار می‌آورد که به هیچ شکلی توان جبران آن وجود ندارد.
وی با بیان اینکه آمار تصادفات موتورسیکلت‌ها در کشور بالاست گفت: این آمارها باید به گونه‌ای کاهش پیدا کند تا حوادث تلخ را رقم نزند.
وی با اشاره به گسترش فرهنگ بیمه در بین مردم اظهار داشت: شرایطی فراهم شده است تا به راحتی بتوان از بیمه و مزایای آن استفاده کرد و این بهترین فرصت برای کارکنان بیمه است.
کریمی یادآور شد: صنعت بیمه طرح‌های خوبی را برای بیمه موتورسواران در نظر گرفته است که از موتورسواران خواستاریم برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار موتورهای خود را بیمه کنند.
وی با بیان اینکه در بیش از ۵۰ درصد تصادفات که یک سمت آن موتورسیکلت‌ها می باشند، نقش مقصر را دارند که به سبب بی‌احتیاطی و عدم رعایت قانون و مقررات سبب وقوع تصادف و حواث می‌شوند.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران تصریح کرد: همچنین از هر چهار فقره تصادف، در سه فقره از تصادفات موتورسواران در یک سوی اتفاق قرار دارند.
کریمی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش فرهنگ بیمه‌ای در کشور عنوان کرد: مردم باید به بیمه اعتماد کنند و این جز با تلاش‌های نمایندگی‌ها ممکن نیست.
وی همچنین بر لزوم همکاری بیشتر پلیس و صنعت بیمه تاکید و اضافه کرد: لازم است مدیران شرکت‌های بیمه‌ای در استان‌ها تمهیداتی بیندیشند تا نمایندگان آنها با پلیس راهنمایی و رانندگی ماهانه دو یا چند جلسه برگزار کنند و تعامل خود را افزایش دهند.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران همچنین خواستار تعامل نمایندگان بیمه از طریق شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی با مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شد.
وی همچنین با اشاره به توسعه شبکه فروش بیمه گفت: شبکه فروش بیمه با کلیپ و رسانه و تبلیغات توسعه پیدا نمی‌کند و ما باید از بهترین نیروها و متخصص‌ترین اشخاص در نمایندگی‌های خود بهره‌مند باشیم.
کریمی با تاکید بر روند آموزش‌ها در این زمینه افزود: قراردادی با مالزی منعقد شده تا بتوانیم دوره‌های آموزشی را قوی‌تر و پربارتر برگزارکنیم.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.