طرح القاعده برای ترور پاپ در سفر به لبنان

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لبنانی ‘الاخبار’ نوشت: طی هفته های اخیر، گزارش هایی به دستگاه های امنیتی لبنان رسیده که از فعالیت های بسیار خطرناک گروهک ‘القاعده’ در این کشور خبر می دهد.

عناصر معروف این گروهک که یک لیست شخصیت های مهم لبنانی به منظور ترور در اختیار دارند، اخیرا به این کشور رسیده اند.

بنا به گفته منابع امنیتی بخش قابل توجهی از این اطلاعات حاکی از اقداماتی است که این گروهک به منظور ترور ‘نبیه بری’ رییس شیعه مجلس لبنان انجام داده اند.

حدود یک ماه پیش شخصی به نام ‘احمد’ به همراه ‘عبدالله ‘ از عناصر القاعده به منظور ترور رییس مجلس لبنان وارد این کشور شده و تحقیقاتی را در خصوص ترور پاپ ‘بندیکت شانزدهم’ که قرار است در سپتامبر آینده به لبنان بیاید، آغاز کرده اند.

قرار است که این افراد همچنین در خصوص مراکز مذهبی مسیحیان در جبل لبنان و شمال این کشور نیز اطلاعاتی کسب کرده و برای ترور شخصیت های مختلف سیاسی و مذهبی شیعیان و مسیحیان لبنانی برنامه ریزی کنند.

چندی پیش روزنامه لبنانی ‘السفیر’ نیز نوشته بود رییس مجلس لبنان در دیدار با یک مقام فلسطینی فهرستی از اسامی افراد تروریست را که قصد ترور وی و برخی شخصیت های برجسته لبنانی را داشتند، به وی اعلام کرد.

این روزنامه با اشاره به دیدار رییس مجلس لبنان با ‘عزام الاحمد’ نماینده تشکیلان خودگردان در لبنان نوشت:نبیه بری، این مقام فلسطینی را از وجود گروههای تروریست و نقشه خرابکارانه آنها در لبنان با خبر ساخت.

نبیه بری در این دیدار خواستار همکاری دولت خودگردان فلسطینی برای ممانعت از درگیر شدن فلسطینی های ساکن در لبنان در ناآرامی های داخلی این کشور شد.

وی همچنین بر ضرورت حفظ امنیت مردم لبنان و فلسطینی های ساکن در اردوگاه های این کشور تاکید کرد.

رییس مجلس لبنان در این دیدار همچنین نگرانی خود را از احتمال دخالت فلسطینی های سلفی در عملیات تخریبی اخیر اعلام کرد.

دراین مورد ‘اسامه سعد’ رییس سازمان ‘مردمی ناصری لبنان’ نیز نسبت به ظهور گروههای مسلح در شهر صیدا به عنوان بزرگترین شهر جنوبی لبنان، همزمان با وقوع حوادث ناامنی و مسدود کردن جاده های اصلی جنوب لبنان به بیروت در روزهای اخیر، هشدار داده بود.

از سوی دیگر ‘عدنان منصور’ وزیر امور خارجه لبنان درتماس تلفنی با ‘محمود عباس’رییس حکومت خودگردان فلسطین،خواستار اعزام گروه فلسطینی به لبنان با هدف کنترل وضعیت اردوگاههای فلسطینی و ممانعت از دخالت آنها در حوادث اخیر لبنان شد.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.