طرح امداد ساحلی اورژانس کشور از پنجشنبه آغاز می شود

‘غلامرضا معصومی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: طرح امداد ساحلی اورژانس کشور در دو مرحله پیش بیمارستانی و بیمارستانی برای نجات جان افراد متاثر و گرفتار در محیط های آبی و دریایی استان های شمالی کشور اجرا می شود.

رییس مرکز فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که اورژانس کشور با دو هزار و ۴۴ پایگاه فوریت های پزشکی درطرح تابستانی سال جاری فعالیت می‌کند، اظهار داشت: در اجرای طرح یاد شده یکهزار و ۲۴۸ پایگاه جاده ای، هفت پایگاه اورژانس هوایی و ۳۸ پایگاه و کمپ ساحلی به ارائه خدمات اورژانسی و فوریت های پزشکی به آسیب دیدگان انواع حوادث و سوانح جاده ای، ترافیکی و دریایی خواهند پرداخت.

وی گفت: در مرحله پیش بیمارستانی که کارها در حال انجام است، به طور عمده آمبولانس های اورژانس و نیروهای فوریت های پزشکی به صورت آماده باش در کنار جاده ها در دو نوبت از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۷ تا ۲۱ استقرار خواهد یافت و در مرحله بیمارستانی هم حضور متخصص مقیم در بیمارستان ها برای ارائه خدمت پیش بینی شده است.

وی به مسافران و گردشگران توصیه کرد از تنها گذاشتن کودکان در حاشیه ساحل و کنار رودخانه ها خودداری کرده و ضمن حضور در طرح های سالم سازی دریا، از شنا کردن در نقاط ممنوعه و پرخطر(شنا ممنوع)‌ به خصوص در دریای طوفانی و مواج خودداری کنند.

معصومی اظهار داشت: سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از سراسر کشور به استان های ساحلی کشور دراستان های مازندران، گیلان و گلستان سفر می کنند که ۸۰ درصد آنان برای استفاده از دریا و ساحل به این خطه از کشور مراجعه می کنند.

این مقام مسوول در مرکز فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۴۸ مورد غرق شدگی در سواحل شمالی و جنوبی کشور در استان های گیلان، مازندران، گلستان و بوشهر به این مرکز گزارش شده است، افزود:‌ با تلاش امدادگران و نجاتگران اورژانس کشور از ۴۸ مورد غرق شده حوادث دریایی ۱۴ نفر از آنها با انجام عملیات احیای قلبی و ریوی به زندگی بازگشته اند.

معصومی اظهار داشت:‌هم اکنون کمپ ها و پایگاه های امداد ساحلی اورژانس کشور در استان های مازندران(۳۰ نقطه)‌، گیلان(۵ نقطه)‌ و گلستان (‌۳ نقطه)‌ با آمادگی کامل و استقرار نیروهای اعزام سریع فوریت های پزشکی، آماده خدمات رسانی اورژانسی به مسافران و گردشگران استان های یاد شده هستند.

وی اضافه کرد: طبق آمارهای دریافتی از کمپ های ساحلی اورژانس در استان های شمالی و جنوبی کشور در سال گذشته ۳۳۳ نفر از هموطنان به علت آشنا نبودن با فنون شنا و مناطق پرخطر درمحیط های آبی و ساحلی استان های شمالی و جنوبی کشور غرق شده اند.

معصومی افزود: در طرح تابستانه اورژانس، بروشور، پلاکارد و پنفلت‌ها در ورودی و خروجی شهرها توزیع و نصب خواهد شد و همچنین اطلاع رسانی پایگاه‌های اورژانس و کمپ های امداد ساحلی از طریق توزیع نقشه‌ دراستان‌های شمالی که جاذبه‌ توریستی بسیاری دارد، انجام می شود.

طرح امداد ساحلی اورژانس از پنجشنبه یکم تیرماه آغاز و تا پایان روز سی و یکم شهریورماه امسال در استان های شمالی کشور ادامه خواهد داشت.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۹۹۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.