طرح تأیید شده فرهادی برای پوستر فیلم «گذشته»

۲۷خردادماه،

به گزارش خبرنگار سینماپرس، پوستر فیلم سینمایی «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی امروز پس از تأیید اصغر فرهادی در فرانسه از سوی فیلمیران انتشار یافت تا به اکران روز چهارشنبه ۲۹ خرداد برسد. روز قبل بسیاری از رسانه ها اولین تبلیغات فیلم را به عنوان پوستر معرفی کردند در حالیکه پپوستر فیلم طرحی متفاوت دارد.

علی سرتیپی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس از اکران قطعی فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی از صبح چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه در تهران خبرداد. چیزی که برای تبلیغات منتشر کردیم به هیچ وجه پوستر فیلم نیست و پوستر هنوز رونمایی نشده است این چیزی که در اختیار رسانه ها قرار گرفته است منعکس کننده نظرات منتقدان فرانسوی است و اگر در ایران مورد استفاده قرار بگیرد به عنوان استند فیلم خواهد بود.

وی در مورد قطعیت اکران فیلم در روز اعلام شده اضافه کرد: فیلم «گذشته» قطعا چهارشنبه این هفته اکران می گردد و ما در حال بررسی برای یک اکران ویژه خبرنگاران و اهالی رسانه هستیم.

پوستر قبل

بازیگران فیلم «گذشته» علاوه‌بر «برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار و برگزیده کن) و همچنین «طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون «علی مصفا»، «پائولین بورلت»، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، «ژان جستین»، «سابرینا وازانی» و«بابک کریمی» می باشند که فیلمبرداری این کار را محمود کلاری برعهده داشته است.

گفتنی ست، در فیلم سینمایی «گذشته» احمد (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش ماری (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی به نام سمیر (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی تازه را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می یابد.

گفتنی است خبر اکران قطعی این فیلم در حالی اعلام شده که قرار بود اکران فیلم «گذشته» از چهارشنبه هفته قبل آغاز شود.

بنا براین قبل تازه ترین ساخته اصغر فرهادی در سینماهای، فرهنگ، آزادی، آفریقا، شکوفه، زندگی، اریکه، ماندانا، ایران، مرکزی و پردیس ملت روی پرده می‌رود.

«برنیس بژو» ، «طاهر رحیم» و چون علی مصفاو بابک کریمی در این فیلم ایفای نقش می کنند و محمود کلاری مدیر فیلمبرداری این فیلم است. «برنیس بژو» برای بازی در این فیلم جایزه بهتری بازیگر زن را از شصت و ششمین جشنواره فیلم کن دریافت کرد و جایزه کلیسای جهانی نیز به اصغر فرهادی برای ساخت این فیلم اهدا شد.

گذشته با زیرنویس فارسی در ایران اکران می‌شود.

انتهای پیام/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.